Саша Асентић спрема нову представу у Немачкој
Кореограф, извођач и оснивач асоцијације “Пер. Арт” Саша Асентић вратио се у Нови Сад са “плесног конгреса” (Танцконгрес) у Дрездену, где се први пут под уметничким водством (Мег Стјуарт) окупила заједница посвећена плесу да “настави започето”.
То сугерише назив окупљања “Дуготрајна афера”, као и намера да се што интимније - без перформанса, изложби, јавних насупа - размене размишљања, искуства, постигнућа, трагајући за моделима рада мимо логике тржишта и продукције. Асентић је позив добио у току рада на новој представи која се бави плесном сценом Немачке, бивше DDR, а чија је премијера планирана за новембар.
- Танцконгрес ме је позвао да учествујем тако што сам позвао неке од сарадника да ми се придруже и да током две сесије, 6. јуна, представимо неке од изведбених материјала на којима радимо, као и неке архивске документе, те да дискутујемо о пројекту, то јест о главном питању које ме занима у овом новом раду, а то је: шта се десило са плесом из бивше источне Немачке након уједињења, у којем облику тај плес данас постоји, на који начин му данас можемо приступити и учинити га видљивим на сцени савременог плеса у Немачкој - сцени са које је нестао, са које је протеран, на којој је заборављен - објашњава Асентић за “Дневник”. - Заједно са мном били су Фине Квјатковски (јединствена са својим радом са почетка осамдесетих година кад је стварала нови плес, нови израз, у сарадњи са музичарима, визуелним и филмским уметницима), Јенс Гирсдорф (теоретичар и историчар плеса; стручњак за плес из DDR-a), Александар Ашур (кореограф), Барбара Лубих (видео уметница и историчарка) и Хајке Брокерхоф (драматрушкиња).
Радни наслов Асентићеве представе могао би се превести као “Плес из Демократске Републике Немачке: Шта (нам) преостаје?”. Новембарска премијера би требала да буде одржана у Софиензеле, у Берлину. У креирању и изведби представе учествују кореографи и извођачи не само из Немачке и Србије, него и из Чилеа, због специфичне везе са темом представе.
И. Бурић