I kubanski balet na 18. Beogradskom festivalu igre
U nedavnom razgovoru sa koreografima, igračima i direktorima trupa koje gostuju na 18. Beogradskom festivalu igre, upriličenom u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, ispostavilo se da su izmenjeni uslovi rada zbog pandemije svima naveći problem.
Svi koji su učestvovali u ovom razgovoru, a to su Fernando Saez, direktor kubanske trupe “Malpaso”, Hone Dorman, direktor trupe “Tancmainc” iz Nemačke, Bojana Mitrović, solistkinja te trupe, kao i Adi Butrus, koreograf iz Tel Aviva, osvrnuli su se na brojne izazove i probleme sa kojima su se susreli tokom prethodnog perioda. Takođe su izrazili i svoju zahvalnost Beogradskom festivalu igre za podršku i mogućnost nastupanja koju im pruža.
- Pre svega, hvala vama i vašem predivnom timu za sve što radite, za vašu posvećenost umetničkoj igri, i vašu želji da predstavite velike kompanije uprkos svim izazovima sa kojima se srećemo. Hvala vam od srca, mi ljudi iz teatra i igrači smo mnogo srećni i nadamo se da ćemo uspeti da se izvučemo iz ove situacije, da ostvarimo planove… Vaša podrška i pomoć u tome su neverovatni – poručio je direktor trupe “Malpaso” Fernando Saez.
Na pitanje novinara kakvo je trenutno stanje na Kubi, i da li su se vratili redovnim probama, Saez je rekao da u Havani ne mogu da vežbaju zajedno u salama, ali uprkos tome, njihovi igrači naporno rade, treniraju kod kuće, i svakodnevno se pripremaju. On je izrazio nadu da će već u narednim mesecima moći da nastave s uobičajenim načinom rada, i da će prevazići ovu krizu.
Kompanija Adija Butrusa iz Tel Aviva, takođe će gostovati na 18. BFI, i on je tokom ovog razgovora otkrio šta naša publika može da očekuje kada je reč o komadu “Još jedna stvar”.
– Ja stvaram u realnom okviru, što ostavlja dovoljno mesta publici da se poistoveti, da bude uključena. Komad govori o solidarnosti, o iskrenosti i o pokazivanju emocija – napomenuo je Adi Butrus, i odgovorio na novinarsko pitanje kako je izgledalo stvaranje ovog komada za vreme pandemije i koji su to sve izazovi sa kojima se suočio. -Stvorili smo ovaj komad tokom najgore krize izazvane pandemijom, prošle godine, i naravno imali smo mnogo problema da okupimo tim. Jedan od igrača je bio u Parizu, drugi u Portugalu... Bilo nam je potrebno pola godine samo da ih dovedemo u Izrael i da započnemo proces.
Glavna preokupacija ovog istaknutog umetnika je kontakt, njegov način izražavanja je dodir, te mu je postavljeno pitanje o tome kako je vreme fizičke distance uticalo na njega.
– Distanca nas čini da se osećamo loše kao društvo. U određenom trenutku, dok smo imali samo okvirni plan, dok smo još bili u studiju, svi smo isticali kako je divno da je gotovo sedamdeset posto ovog komada kreirano kroz međusobni kontakt. To je bilo kao svež vazduh – objašnjava Adi Butrus.
Direktor kompanije “Tancmainc” Hone Dorman podelio je svoje impresije o našem festivalu, pomenuvši da se godinama divi BFI na sjajnom programu, a posebno u ovakvim okolnostima.
- Uvek mi je bilo neverovatno šta ste postigli i koja ste sve imena uspeli da ugostite. Napokon, i mi imamo priliku da vas posetimo, prikažemo naš rad i da upoznamo vašu divnu publiku – dodao je Dorman.
Solistkinja trupe “Tancmainc” Bojana Mitrović, kojoj će ovo biti prvi nastup u Srbiji, nije krila svoje oduševljenje.
– Ovo je prvi put da nastupam u Srbiji, neverovatno sam uzbuđena i nadam se da ćemo uspeti sve da realizujemo. Čast je znati da u tako maloj zemlji ima toliko nade za savremenu igru, da ste toliko snažni da prebrodite ovu tešku situaciju i da uspevate da realizujete ovakav projekat. To je veoma važno – istakla je Bojana Mitrović.
Beogradska publika će komad Adija Butrusa imati priliku da pogleda 28. i 29. marta u Beogradskom dramskom pozorištu. Predstava trupe “Tancmainc” je na programu 5. aprila u JDP-u, dok će “Malpaso” nastupiti 3. aprila u Ateljeu 212, zatim 5. aprila u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, a 7. aprila u Kulturnom centru u Gornjem Milanovcu.
N. P-j.