Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DVE LJUBAVI MAGISTRA FITOPATOLOGIJE VESNE ROBOTIĆ NA JEDNOM MESTU U lozi je istina

20.10.2024. 10:54 11:09
Piše:
Весна Роботић
Foto: Dnevnik

Vinogradi pod snegom, berba, devojke koje gaze grožđe, zaštitnici  vinogradara i vinara Sveti Trifun, Sveti Vinko, bog Bahus koji zajedno čuvaju slatke plodove vinove loze, čovek kao večni sluga vinograda samo su neki od motiva na slikama Vesne Robotić, koje je pod nazivom „In vitis veritas“ iliti „U lozi je istina“ izložila pogledima publike u Arhivu Vojvodine.

Reklo bi se ništa neobično. Loza, grožđe i vino od najranijih vremena bili su inspiracija umetnika i to je samo jedan u mnoštvu takvih primera. Međutim, ova izložba razlikuje se od drugih po tome što je autorka magistar fitopatologije koja je dvadeset godina radnog veka provela radeći u vinogradu i odlučila da nekadašnje svakodnevne prizore i impresije prenese na platno ili kako bi ona rekla „da život u slikama koji je gledala dok je radila u vinogradu sada naslika“. 

Весна Роботић
Foto: Dnevnik

- Dve decenije mog rada u vinogradarstvu koje sam veoma volela i sticajem tranzicionih okolnosti morala da napustim, nalazi se na ovih 20 slika - kaže Vesna Robotić.- To je moja druga samostalna, ali tematska izložba koja je otvorena na istom mestu u razmaku od godinu i po dana. Ono što sam radila dok sam se bavila tim poslom želela sam da prikažem na ovaj način i posvedočim još jednom da između struke i umetnosti postoji sinergija.

Baš kao što smatra recenzent izložbe Biljana Vukajlović Ristić, Vesna Robotić slavi lozu na svojim slikama, odaje joj počast, i sebe doživljava kao njenog večnog slugu, ali i vernog saputnika. Iako je završivši Poljoprivredni fakultet ova, po rođenju, školovanjem i bivstvovanjem, Novosađanka krenula putem koji je odveo u vinogradarstvo, umetnost i njena struka su se stalno preplitali. 

Весна Роботић
Foto: Dnevnik

U magični svet slikarstva zakoračila je u ranom detinjstvu i nikad iz njega nije izašla, samo je po prestanku bavljenja svojom osnovnom profesijom, počela s umetnošću intenzivnije da se druži. Rezultat toga su trideset kolektivnih izložbi i dve samostalne iza nje. 

Kaže da je talenat za slikarstvo ponela iz porodice u kojoj se stric bavio tom vrstom umetnosti, kao i baka čiji akvarel na kom je ona naslikala grožđe kao devojka 1921. godine, s ponosom čuva. I Vesnin crtež Uspenske crkve dugo je krasio zidove gimnazije koju je završila. Koliko je umetnička crta u njoj bila jaka govori i činjenica da je bila primljena na Pedagoškoj akademiji za vanrednog studenta, ali je sticajem okolnosti prevagnula poljoprivreda u kojoj je opet došla do izražaja njena sklonost  ka osobenom izrazu i u kojoj je postigla velike rezultate. 

Весна Роботић
Foto: Dnevnik

Po završetku fakulteta, kako kaže, tragajući za nišama koja nisu standardne, upustila se u ekološku proizvodnju koja joj je donela titulu viteza biovina mađarskog vinskog reda Borlovagrend 1997. godine, postavši ujedno sa Terezom Skenderović iz Subotice prva vinska dama kod nas. Još značajnije u tom projektu kojeg se sa kolegama iz nekadašnjeg vinskog giganta Navip-Fruškogorac devedesetih godina prošlog veka zdušno prihvatila, jeste nastanak prvog ekološkog vina u nekadašnjoj Jugoslaviji. Otuda ta postavka slika kojim dominira plemenita biljka loza u mnogobrojnim izdanjima, osim platana sadrži i plašt koji joj je dodeljen prilikom proglašenja za viteza vina u Baji.

Весна Роботић
Foto: Dnevnik

- Mislim, a to su i drugi potvrdili, da moje slike izazivaju osmeh, što je meni veoma bitno. U današnje vreme, ali i uopšte, mislim da je to nešto najdragocenije - kaže vitez biovina i slikarka Vesna Robotić.

O njenom doprinosu na polju vinogradarstva i pionirskim koracima u proizvonji eko vina na našim prostorima na izložbi koja je bila dokaz simbioze vinogradarstva i umetnosti govorio je novinar i publicista Petar Samardžija, a otvorila ju je programska direktorka Muzeja Vojvodine muzejski savetnik-etnolog Ljiljana Trifunović.

Tekst i foto: Z. Milosavljević

Izvor:
Dnevnik.rs / Z. Milosavljević
Autor:
Pošaljite komentar