ODJECI SUSRETA STUDENATA GITARE IZ REGIONA Uzlet gitarističke pedagogije
Uporedo sa zapaženim dometima drugih vidova koncertnog izvođaštva, gitaristička umetnost kod nas je takođe tokom proteklih decenija dostigla visok nivo, koji ne zaostaje od dometa solista i pedagoga ovog instrumenta u velikim svetskim muzičkim centrima.
Ubedljivu potvrdu ove tvrdnje pružili su i upravo završeni ovogodišnji, šesti po redu Susreti studenata gitare muzičkih akademija i konzervatorijuma iz regiona, koji su uporedo prikazali izvođačko umeće ovih mladih instrumentalista i rezulatate pedagoškog rada njihovih profesora. A mladi gitaristi, učesnici ove manifestacije predstavili su se publici solidnim izvođenjima poprilično kompleksnih i izazovnih dela iz raznih epoha i vrlo različitih interpretativnih zahteva.
Ovogodišnji Susreti studenata gitare iz regiona, koje organizuje Akademija umetnosti u Novom Sadu okupili su mlade gitariste koji studiraju na domaćim visokoškolskim ustanovama: na novosadskoj Akademiji i fakultetima muzičke umetnosti u Beogradi i Nišu, kao i njihove kolege, studente sa Muzičke akademije iz Sarajeva, sa Konzervatorijuma “Đuzepe Tartini” iz Trsta i sa Fakulteta muzičke umetnosti u Segedinu. Budući da ova smotra nije imala takmičarski karakter, bilo kakvo razvrstavanje učesnika po uspehu je nepotrebno - mladi koncertanti su svirali samouvereno, ubedljivo, prilikom nastupa ponekog od njih bilo i po malo nesigurnosti i treme, ali je sve to bilo dobra priprema i izvođačko kaljenje za neke nove, veće i ozbiljnije koncertne izazove. Slušaoci su u svakom slučaju uživali u predanom i poletnom muziciranju mladih gitarista, a bila je to i lepa prilika za upoznavanje sa nekim ređe izvođenim i vrlo zanimljivim biserima gitarističkog repertoara. Pažnju je tako privukao nastup Novosađanke Ane Nedeljković, studentkinje iz klase Srđana Tošića, koja je uz klavirsku saradnju Dine Šuklar Viesike izvela drugi i treći stav opusa bujne melodike, Koncerta za gitaru i orkestar autora Antonija Laura, dok je njen kolega iz klase Viktor Đurić tumačio kompleksnu i razigranu svitu Escarraman Marija Kastelnuovo Tedeska. Mlada solistkinja Čenge Krisani iz Segedina izabrala je vrlo interesantan repertoar, koji je obuhvatio širok raspon dela od bogatom polifonijom prožete Fantazije renesansnog lautiste i kompozitora Džona Daulenda do dveju kompozicija reskog i savremenog zvučanja njenog profesora, gitariste i kompozitora Davida Pavloviča.
Zanimljivu novinu predstavljao je i nastup Kvarteta gitara studenata Muzičke akademije u Sarajevu iz klase Đanija Šehua, koji su interpretirali na karakteristič- nim motivima španskog folklora zasnovanu svitu Estampas znamenitog španskog autora Federika Morena Torobe, a na završetku poslednjeg koncerta slušaoci su imali priliku da čuju i kompletan Koncert Aranhuez Hoakina Rodriga, u izvođenju Alekse Šarčevića, studenta FMU iz Beograda, iz klase profesorke Vere Ogrizović.
B. Hložan