ОДЈЕЦИ СУСРЕТА СТУДЕНАТА ГИТАРЕ ИЗ РЕГИОНА Узлет гитаристичке педагогије
Упоредо са запаженим дометима других видова концертног извођаштва, гитаристичка уметност код нас је такође током протеклих деценија достигла висок ниво, који не заостаје од домета солиста и педагога овог инструмента у великим светским музичким центрима.
Убедљиву потврду ове тврдње пружили су и управо завршени овогодишњи, шести по реду Сусрети студената гитаре музичких академија и конзерваторијума из региона, који су упоредо приказали извођачко умеће ових младих инструменталиста и резулатате педагошког рада њихових професора. А млади гитаристи, учесници ове манифестације представили су се публици солидним извођењима поприлично комплексних и изазовних дела из разних епоха и врло различитих интерпретативних захтева.
Овогодишњи Сусрети студената гитаре из региона, које организује Академија уметности у Новом Саду окупили су младе гитаристе који студирају на домаћим високошколским установама: на новосадској Академији и факултетима музичке уметности у Београди и Нишу, као и њихове колеге, студенте са Музичке академије из Сарајева, са Конзерваторијума “Ђузепе Тартини” из Трста и са Факултета музичке уметности у Сегедину. Будући да ова смотра није имала такмичарски карактер, било какво разврставање учесника по успеху је непотребно - млади концертанти су свирали самоуверено, убедљиво, приликом наступа понеког од њих било и по мало несигурности и треме, али је све то било добра припрема и извођачко каљење за неке нове, веће и озбиљније концертне изазове. Слушаоци су у сваком случају уживали у преданом и полетном музицирању младих гитариста, а била је то и лепа прилика за упознавање са неким ређе извођеним и врло занимљивим бисерима гитаристичког репертоара. Пажњу је тако привукао наступ Новосађанке Ане Недељковић, студенткиње из класе Срђана Тошића, која је уз клавирску сарадњу Дине Шуклар Виесике извела други и трећи став опуса бујне мелодике, Концерта за гитару и оркестар аутора Антонија Лаура, док је њен колега из класе Виктор Ђурић тумачио комплексну и разиграну свиту Escarraman Марија Кастелнуово Тедеска. Млада солисткиња Ченге Крисани из Сегедина изабрала је врло интересантан репертоар, који је обухватио широк распон дела од богатом полифонијом прожете Фантазије ренесансног лаутисте и композитора Џона Дауленда до двеју композиција реског и савременог звучања њеног професора, гитаристе и композитора Давида Павловича.
Занимљиву новину представљао је и наступ Квартета гитара студената Музичке академије у Сарајеву из класе Ђанија Шехуа, који су интерпретирали на карактеристич- ним мотивима шпанског фолклора засновану свиту Естампас знаменитог шпанског аутора Федерика Морена Торобе, а на завршетку последњег концерта слушаоци су имали прилику да чују и комплетан Концерт Аранхуез Хоакина Родрига, у извођењу Алексе Шарчевића, студента ФМУ из Београда, из класе професорке Вере Огризовић.
Б. Хложан