Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nebojša Babić, prvak Opere SNP: Uživanje je pevati uz Plasida Dominga

30.06.2017. 20:09 20:15
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Solisti Opere Srpskog narodnog pozorišta, bariton Nebojša Babić i tenor Igor Ksionžik, nastupili su prošlog vikenda u Pečuju u postavci Verdijeve „Travijate” uz legendarnog Plasida Dominga!

Jedan od najvećih svetskih tenora tumačio je Žorža Žermona, Babiću je poverena rola Barona Dufola, a Ksionžiku uloga Gastona.

U postavci, kojom je dirigovao čuveni maestro Juyin Kon, prelepa zvezda Metropolitena, litvanska sopranistkinja Marina Rebeka, bila je Violete Valeri dok je Alfreda Žermona pevao Yošua Gerero, proslavljeni tenor losanđeloske opere.

Pečuj nema svoju opersku kuću već dramsko-muzičko pozorište, i  producenti trodnevnog festivala, organizovanog u čast Plasida Dominga, posetili su pre izvesnog vremena Novi Sad i Srpsko narodno pozorište, sa idejom da se uspostavi saradnja sa Operom SNP-a kako na ovom projektu, tako i generalno, uključujući i programe koji bi se eventualno realizovali pod okriljem Evropske prestonice kulture 2021.

Konkretno, za „Travijatu” su im bili potrebni bariton i tenor, za uloge Barona Dufola i Gastona, i na kraju smo kolega Igor Ksionžik i ja pozvani da budemo deo postavke, kaže za „Dnevnik” Nebojša Babić.

Govoreći o samoj produkciji „Travijate”, solista Opere SNP ističe da su producenti „Plasido Domingo klasiksa”, kako je festival nazvan, uradili veliki posao, jer najpre je trebalo uskladiti obaveze operskih zvezda, koje su u Pečuj dolazile sa raznih strana, Panonske filharmonije, koja je preuzela ulogu operskog orkestra, i velikog hora, dovedenog iz Budimpešte, a onda i stvoriti uslove da se za relativno kratko vreme od svega sedam dana predstava pripremi za izvođenje.   

Velika zasluga za to da je na kraju izvođenje zaista bilo na vrhunskom nivou pripada maestru Juyinu Konu, velikom imenu u svetu operske umetnosti, čoveku koji je karijeru počeo kao pijanista, korepetitor i vocal-coach Marije Kalas, radio sa Pavarotijem i Renatom Tibaldi, dirigovao koncertima Andrea Bočelija, a sa Plasidom Domingom intenzivno sarađuje više od dve decenije.

Režijska postavka Viktora Nađa je bila precizna, ali mizanscenski u osnovi prilično jednostavna, navodi Babić, što je omogućilo pevačima veću slobodu da daju svoja tumačenja poverenih im uloga...

Izvođenju „Travijate” u tzv. Ekspo centru prisustvovalo je oko pet hiljada ljudi.

Naravno, tražila se karta više, tako da su organizatori dodavali stolice, ali je u jednom trenutku morala da se „podvuče crta”, jer više nije imalo smisla dalje širiti gledalište, s obzirom na to da je obodnim redovi praktično bilo lakše da predstavu gledaju na video-bimu no što su uspevali da dobace do scene.

U svakom slučaju, reakcije su bile izuzetne, mnoštvo aplauza na otvorenoj sceni, pri čemu je, naravno, svako pojavljivanje Plasida Dominga bivalo pozdravljeno ovacijama.

Nebojša Babić ne krije da se nada kako će u budućnosti ovakvih i sličnih projekata biti više, jer, kako kaže, operske kuće u regionu naprosto moraju da sarađuju, i među sobom i sa produkcijama kakva je pečujska, jer sami teško mogu da idu napred.

I Operi Srpskog narodnog pozorišta, kao i Narodnom pozorištu u Beogradu, potrebni su izlasci sa matične scene, potrebna su operska gostovanja, potrebni su i gostujući pevači i dirigenti kako bi se naslovi koje imamo na repertoaru vratili u fokus ovdašnje publike ili učinili atraktivnijim.

U tom smislu je, recimo, veoma značajan sporazum, koji su lane potpisali SNP i NP, jer je zaista bilo neobjašnjivo da za sve ove godine, na primer, novosadski „Boemi” ili beogradska „Adrijana Lekuvrer” ne mogu da prevale tih osamdesetak kilometara.

Sada se stvaraju uslovi i za razmenu predstava i pevača, ali i prenošenje nekih dobrih režija iz jedne u drugu kuću.

Naravno, pretpostavka za to je da ovaj dogovor dvaju nacionalnih teatara u potpunosti zaživi...

Govoreći na kraju o svojim planovima za predstojeću sezonu, Nebojša Babić u prvi plan stavlja ulogu Don Đovanija u istoimenoj Mocartovoj operi, koju će pevati i u Novom Sadu i u Beogradu...

Čekaju me i neke obnove, kao što su Pučinijeve „Toska” i „Madam Baterflaj” u Srpskom narodnom pozorištu, a u Narodnom pozorištu je nedavno obnovljena Bizeova „Karmen”, u kojoj tumačim toreadora Eskamilja.

Takođe, u NP 2017/18. vide i kao sezonu komične opere, što znači da ću češće nastupati i u Beogradu, i to kao Bartolo u Rosinijevom „Sevioljskom berberinu”,  Figaro u Mocartovoj „Figarovoj ženidbi”, Doktor Malatesta u Donicetijevom „Don Paskvalu”...

Naredna sezona će, dakle, biti veoma radna ali baš zato i veoma interesantna.

M. Stajić     

Piše:
Pošaljite komentar