Međunarodni susret studenata gitare u Novom Sadu
NOVI SAD: Jedna od najuočljivijih promena ovdašnjeg muzičkog života u odnosu na stanje od pre dve ili tri decenije nesumnjivo je dramatičan razvitak umetnosti klasične gitare, čiji je rezultat i pojava i stasavanje novih generacija darovitih mladih muzičara, koji traže i nalaze svoje mesto na koncertoj sceni.
Novu potvrdu toga pružio je i program upravo završenih Susreta studenata gitare muzičkih akademija i fakulteta muzike iz regiona, održan u Novom Sadu tokom proteklog vikenda, obuhvativši niz koncerata mladih virtuoza koje su odlikovali impresivni izvođački dometi i solidan nivo muziciranja. Na pomenutoj manifestaciji, koju je ove godine po treći put organizovao Departman muzičke umetnosti novosadske Akademije umetnosti učestvovali su perspektivni mladi gitaristi, studenti muzičkih akademija i fakulteta iz Srbije, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije i Italije, a njihove interpretacije na koncertima u Klubu Tribine mladih Kulturnog centra Novog Sada publici uverljivo su predstavile izuzetno visok nivo gitarističke umetnosti na ovim prostorima, koji danas niukoliko ne zaostaje za najvećim centrima umetnosti klasične gitare u svetu.
Zahvaljujući razvoju pedagogije, delovanju sjajnih koncertnih solista, kao i formiranju i aktivnostima ovdašnjih gitarističkih asocijacija i festivala, umetnost klasične gitare u Srbiji tokom proteklih dvadesetak godina doživela je procvat i pravi uzlet, čiji se zamah jasno mogao uočiti i na ovoj manifestaciji. Tokom tri dana trajanja susreta, novosadskoj publici predstavili su se neki od najboljih mladih gitarista sa novosadske Akademije umetnosti, beogradskog FMU i Fakulteta umetnosti u Nišu, a uz njih su nastupali još i studenti sa akademija iz Sarajeva, Trsta i Beča, sa poprilično ambicioznim koncertnim programima i uspelim i doteranim interpretacijama odabranih dela, neretko visokih virtuoznih zahteva. Uz nastupe studenata novosadske Akademije Ilije Zeca, koji je izvodio kompozicije Rodriga, Regondija i Žobima, kao i Mihajla Đorđevića, koji je tumačio opuse Tansmana i Vilijama Voltona, pažnju slušalaca privuklo je i muziciranje studenta FMU Save Božinovića sa izvođenjima dela Manuela Marije Ponsea i Napoleona Koste, kao i nastup studentkinje sarajevske akademije Amire Zekić, koja je svirala Venecuelansku svitu Antonija Laura.
Zapažen je bio i nastup Matea Čiodinija, studenta Konzervatorijuma iz Trsta, koji je izvodio kompozicije Merca, Tansmana i Kastelnuovo Tedeska, a treće, završne večeri, ovdašnjim ljubiteljima muzike predstavili su se još student Univerziteta za muziku i izvođačke umetnosti u Beču, mladi Matej Berlot sa izvođenjima kompozicija Johana Sebastijana Baha, Hoakina Rodriga i Dušana Bogdanovića, kao i mladi novosadski gitarista Andrej Bojović, koji takođe studira u Beču, a koji je ovom prilikom izvodio dela Skarlatija, Kostea i Antonija Hozea.
Pored atraktivnog koncertnog programa, koji je iz večeri u veče privlačio znatan broj slušalaca, ovogodišnji susret studenata gitare iz regiona obuhvatio je i majstorski kurs profesora Aleksandera Svetea iz Beča, takođe i predstavljanje gitara renomiranog banjalučkog graditelja Zorana Kuvača, kao i susrete i razmenu iskustava gitarističih pedagoga. Na taj način je i ovaj svojevrsni studentski festival dao doprinos unapređenju gitarističke umetnosti ovih prostora, a za narednu godinu organizatori planiraju proširivanje liste učesnika gostovanjima mladih muzičara iz drugih evropskih zemalja.
B. H.