Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Hor AKUD-a „Sonja Marinković” pobednik na Mokranjčevim danima

11.09.2016. 19:07 09:06
Piše:

Pobednik tradiconalnog natpevavanja horova na 51. Mokranjčevim danima u Negotinu je novosadski akademski hor „Sonja Marinković“. Započeto Natpevavanjem horova,

 po rečima dr Sonje Marinković, selektorke Mokranjčevih dana, „osnovnim stubom programskog koncepta manifestacije“, 51. izdanje slavnog negotinskog festivala je već prvim programom pokazalo ne samo vitalnost, nego i svu lepotu horskog pevanja, živog, i s ljubavlju i pijetetom negovanog kod različitih generacija pevača, i pored nesklonih i promenjenih društvenih i kulturoloških uslova u našem vremenu.

Sva četiri kamerna hora su po oceni žirija ( dr Sonja Marinković, muzikolog i dirigenti Tamara Adamov Petijević i mr Miloje Nikolić) opravdala poverenje Programske komisije koja ih je pozvala na nadmetanje, predstavivši se u različitim fazama rada i nivoa, sopstvenim repertoarskim izborom, ali i obaveznom konkursnom kompozicojom, u ovoj godini, Mokranjčevim Akatistom Bogorodici. Upravo, prvonagrađeni, novosadski akademski hor „Sonja Marinković“, po našem mišljenju je najlepše i najekpresivnije izveo ovu duhovnu kompoziciju, davši joj najveću izražajnost, odgovarajuću akcentuaciju i intenzitet u finom vajanju glasova, premda i ponešto naglašeniji romantizirani izraz u lirskim delovima.

Najviše domete u ukupnom nastupu, najkvalitetniji horski zvuk, virtuozitet i u grupama i pojedinačnim istupima, i uopšte, najuverljiviji opšti utisak, prikazao je odlično pripremljen Hor AKUD „Sonja Marinković“ iz Novog Sada, koji precizno i lepo oblikovanim gestom vodi Dunja Deurić. Pored pomenutog Mokranjčevog Akatista, ovaj kamerni sastav od 23 pevača inpirisano je doneo i njegovu VII rukovet, potom i nešto manje uspešno, zbog „poremećene“ intonacije, i polifoni Crucifixus Antonija Lotija, da bi vrhunac predavanja postigao u senzibilno ozvučenom, rečitativnom ostvarenju Ubi caritas Ole Jaila, i vrlo spremnom, upravo čarolikom, spretno i elegantno „koreografisanom“ izvođenju kompozicije Mironczarnia Poljaka Jakuba Neskea, što je u zbirnom plasmanu ovom ambicioznom i maksimalno motivisanom ansamblu donelo pobedu (s 92,33 poena), ali i obavezu i čast povratka u Negotin s celovečernjim koncertom na 52. Mokranjčevim danima, naredne godine.



Beogradske madrigaliste, najstarije po sastavu i pevačkom iskustvu, krasi dobro poznavanje vokalne tehnike i stilova muziciranja (posebno različitih oblika renesansnog madrigala), ali i usredsređenost tumačenja i visoki kvalitet muškog dela ansambla. Vođeni spretnom i fleksibilnom, „pravom“ dirigentskom rukom Aleksandra Brujića, s kojim ostvaruju vrlo dejstvenu komunikaciju, dali su maksimum u ovom trenutku. Ocena od 83, 33 obezbedila im je drugo mesto.



Veoma uspelim izborom programa predstavili su se članovi Beogradskog studentskog pevačkog društva pod „muzikalnim“ rukovodstvom 22 - godišnjeg Danila Tomića (nekadašnjeg učenika Muzičke škole „Stevan Mokranjac“ iz Negotina, sada studenta dirigovanja na Fakulteu muzičke umetnosti u

Beogradu), pleneći svežinom i zvonkošću mladalačkih glasova, dinamičkom nijansiranošću, sigurnošću, angažovanošću i prijemčivošću, ali i izvesnom „oslobođenošću“ i poletnošću interpretacije. Za svoje prvo ogledanje na Festivalu dobili su visoku ocenu od 79,66 bodova i osvojili treće mesto.



Intonativno čisti Hor „Šumatovac“ iz Aleksinca osvaja i finim izgledom na sceni i lepim držanjem. Naš prvobitni bleđi utisak o još skromnom početničkom zajedničkom stasavanju pod vođstvom Marije Zovko, promenio se do kraja nastupa u poštovanje prema ovom hrabro okupljenom sastavu u maloj sredini (u kojoj je postojanost borbe za opstanak tim teža), ali i ansamblu koji ima lepu perspektivu umetničkog razvoja, čije je takmičarsko predstavljanje krunisano ritmički pregnantnim, temperamentnim izvođenjem pesme „Golema č čkalica” Dragane Veličković.



Marija Adamov

 

Piše:
Pošaljite komentar