Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

MO: Srušio se "Super galeb G-4", potraga za pilotima

07.04.2017. 11:48 12:12
Piše:
Foto: Foto: Vojska Srbije, ilustracija

BEOGRAD:  Školsko-borbeni avion "Super galeb G-4", dvosed, Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije, srušio se danas u rejonu sela Slatina, opština Ub, a u toku je potraga za pilotima, potvrdilo je Ministarstvo odbrane.

Avion se srušio oko 10.30 sati tokom izvođenja redovne letačke obuke.U toku je akcija traganja za nestalim pilotima.Sa ekipom za traganje i spasavanje, na lice mesta otišao je i komandant RV i PVO general-major Ranko Živak, navodi se u saopštenju.

Istorijat Galeba G-4

Jedan od najuspešnijih proizvoda nekadašnje jugoslovenske vazduhoplone industrije je svakako školsko-borbeni avion G-4 ’’super galeb’’ (službena vojna oznaka N-62), proizveden je u fabrici “Soko” u Mostaru.

Namena G-4 određena je programom realizacije u kome je definisano da će koristiti za letačku obuku, osnovnu borbenu obuku, trenažu pilota i kao laki jurišni avion za neposrednu poršku trupama na zemlji. 

RV i PVO trenutno raspolaže sa 22 aviona G-4 od čega je jedan u varijanti tegljača meta N-62T, jedan prototip verzije G-4M a dva Super Galeba su razoružana. U poslednjih par godina aktivno je oko 9 aviona od čega oko 6-7 u sastavu 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile „Kurjaci sa Ušća’“ a obično su dva do tri aviona na ispomoći u 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili „Tigrovi’“. Osim za školovanje, obuku i trenažu pilota G-4 se u slučaju rata može koristiti i kao laki jurišni avion.

Avioni su proizvedeni u periodu od 1980. do 1991.  – jedan 1980. (N-62T), tri 1985, šest 1986, dva 1988, tri 1989, pet 1990. i dva 1991. Iz Vazduhopovnog zavoda „Moma Stanojlović“ je od 2008. do 2015. sa remonta izašlo 8 aviona – u proseku jedan godišnje.

Po aerodinamičkom konceptu “super galeb” je vrlo sličan britanskom avionu “hanjk” (jastreb) a od početka razvoja tražene su taktičko-tehničke karakteristike koje su bile između performansi vrhunskih školsko-borbenih aviona “alfa džet” i “hanjk”, i aviona skromnijih mogućnosti MB.339 i L-39.

Ovaj avion, danas osim Srbije u svetu koristi još samo Unija Mjanmar.

Piše:
Pošaljite komentar