few clouds
12°C
21.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

МО: Срушио се "Супер галеб Г-4", потрага за пилотима

07.04.2017. 11:48 12:12
Пише:
Извор: Foto: Vojska Srbije, ilustracija

БЕОГРАД:  Школско-борбени авион "Супер галеб Г-4", двосед, Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије, срушио се данас у рејону села Слатина, општина Уб, а у току је потрага за пилотима, потврдило је Министарство одбране.

Авион се срушио око 10.30 сати током извођења редовне летачке обуке.У току је акција трагања за несталим пилотима.Са екипом за трагање и спасавање, на лице места отишао је и командант РВ и ПВО генерал-мајор Ранко Живак, наводи се у саопштењу.

Историјат Галеба Г-4

Један од најуспешнијих производа некадашње југословенске ваздухоплоне индустрије је свакако школско-борбени авион Г-4 ’’супер галеб’’ (службена војна ознака Н-62), произведен је у фабрици “Соко” у Мостару.

Намена Г-4 одређена је програмом реализације у коме је дефинисано да ће користити за летачку обуку, основну борбену обуку, тренажу пилота и као лаки јуришни авион за непосредну поршку трупама на земљи. 

РВ и ПВО тренутно располаже са 22 авиона Г-4 од чега је један у варијанти тегљача мета Н-62Т, један прототип верзије Г-4М а два Супер Галеба су разоружана. У последњих пар година активно је око 9 авиона од чега око 6-7 у саставу 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле „Курјаци са Ушћа’“ а обично су два до три авиона на испомоћи у 241. ловачко-бомбардерској ескадрили „Тигрови’“. Осим за школовање, обуку и тренажу пилота Г-4 се у случају рата може користити и као лаки јуришни авион.

Авиони су произведени у периоду од 1980. до 1991.  – један 1980. (Н-62Т), три 1985, шест 1986, два 1988, три 1989, пет 1990. и два 1991. Из Ваздухоповног завода „Мома Станојловић“ је од 2008. до 2015. са ремонта изашло 8 авиона – у просеку један годишње.

По аеродинамичком концепту “супер галеб” је врло сличан британском авиону “хањк” (јастреб) а од почетка развоја тражене су тактичко-техничке карактеристике које су биле између перформанси врхунских школско-борбених авиона “алфа џет” и “хањк”, и авиона скромнијих могућности МБ.339 и Л-39.

Овај авион, данас осим Србије у свету користи још само Унија Мјанмар.

Аутор:
Пошаљите коментар