Proces bivšem direktoru Miroljubu Jevtiću i još četvorici iz „Infrastrukture železnice Srbije”
Funkciju direktora „Infrastruktura železnice Srbije” Miroljub Jevtić, sada bivši prvi čovek tog preduzeća, obavljao je, kako tvrdi, savesno i u svemu zakonito.
- Bio mi je cilj da donesem korist železnici, da nemoguće učinim mogućim - kazao je Jevtić juče u beogradskom Specijalnom sudu, negirajući optužbe za krivično delo zloupotrebe službenog položaja.
Iznošenjem odbrane prvookrivljenog počeo je dokazni postupak u procesu kojim su obuhvaćena još četvorica okrivljenih, među kojima i bivši državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica, inače aktuelni zamenik ministra energetike i rudarstva.
Optužbe se odnose na javne nabavke u vezi s izborom izvođača određenih infrastrukturnih radova na rekonstrukciji železnice od avgusta 2018. do maja 2019. godine, među kojima i na sanaciji koloseka preko Pančevačkog mosta u Beogradu.
Tužilaštvo za organizovani kriminal u svojim optužbama iznosi sumnje da je, navodno, bilo poteza u prilog firmama koje su dobile određene poslove na rekostrukciji, te da im je time “pribavljena protivpravna korist”.
Optuženi Jevtić je osporio sve navode Tužilaštva, pored ostalih i da je “on, u dogovoru s Miodragom Poledicom, izdejstvovao da Poledica 10. u oktobru 2018. sačini dopis kojim se nalaže preduzeću “Infrastrukture železnice Srbije” da izvrši sanaciju pruge preko Pančevačkog mosta u što kraćem roku, a sve u cilju da se posao dodeli firmi ZGOP”.
- Rok za sanaciju Pančevačkog mosta određen je na sastanku radne grupe 5. oktobra 2018, kojim je predsedavala Zorana Mihajlović (tadašnja potpredsednica Vlade Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture) - kazao je Jevtić i napomenuo da je prethodno, u avgustu iste godine, potpredsednica vlade donela rešenje o formiranju radne grupe i operativnog tima kako bi se prekontrolisali mostovi, a nakon rušenja mosta u Italiji.
Po rečima Jevtića, kontrolu mostova, pa i Pančevačkog mosta, obavio je operativni tim 6.septembra 2018. i o tome sačinio izveštaj, dok je u konačnom izveštaju iznet zaključak da se moraju hitno izmeniti pragovi na levom koloseku. Optuženi kaže da je taj izveštaj,na sastanku 5. oktobra 2018, razmatrala Radna grupe Vlade Srbije, te da je tada i odredila da 15. decembar 2018. bude rok za hitnu zamenu tih pružnih pragova.
Odbacujući optužbe kao “neosnovane”, Jevtić je istakao da u situaciji kad je radna grupa odredila rok za sanaciju, on nije imao potrebu da izdejstvuje bilo šta, niti je išta takvo radio. Objasnio je da se obratio Miodragu Poledici tri dana posle sastanka radne grupe, ali zbog toga što pomenuti utvrđeni rok za hitnu zamenu pružnih pragova nije stajao u izveštaju gde je ta hitna zamena bila naređena, a rok je bitan element da se krene u hitnu rekonstrukciju.
Po podacima koje je izneo Jevtić, u vremenskom periodu tih javnih nabavki koje su bile hitne, samo dve kompanije u Srbiji imale su potpuni sertifikat za obavljanje poslova i imale opremu za radove na železnici, preduzeće “Infrastrukture železnice” i firma ZGOP, a desetak drugih firmi su imale samo poneki sertifikat.
Jevtić je u odbrani govorio i o radovima na rekonstukciji određenih tunela, koji su, kako je naveo, bili u lošem stanju.
Na sledećem nastavku suđenja očekuje se iznošenje odbrane ostalih okrivljenih, po njihovom redosledu u optužnom predlogu. Inače, svi okrivljeni negiraju optužbe i krivicu.
U istom postupku su optuženi: Predrag Ćurčić iz Sektora za građevinske poslove na Železnici, Branimir Alimpić iz Sektora za nabavke i centralna stovarišta, direktor firme „Ingrap Omni” Mirko Međo i Zoran Stanojević, direktor preduzeća za građenje, remont i održavanje pruga ZGOP.
J. J.