Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Policija svaki dan ulovi dvadeset pijanih vozača

10.01.2016. 20:50 13:33
Piše:

Po statistici kojom raspolaže novosadska policija, tokom 2015. godine stanje u oblasti bezdbednosti saobraćaja na putevima Južnobačkog okruga bilo je nešto povoljnije u odnosu na prethodnu.

Broj saobraćajnih nezgoda smanjen je za oko 16 odsto, a manje je bilo i poginulih (45 prošle godine – 48 pretprošle), dok je broj procesuiranih saobraćajnih prekršaja veći za skoro trećinu u odosu na 2014. godinu.

Od 12 opština u Južnoj Bačkoj najviše saobraćajnih nezgoda s poginulima i povređenima bilo u Novom Sadu (oko tri dnevno), za kojim slede, sa znatno manje takvih nesreća, Vrbas i Bačka Palanka, a najmanje ih je bilo, odnosno po dve mesečno, na području Titela i Sremskih Karlovaca. Najčešći uzroci su nepropisne radnje u saobraćaju, brzina i alkohol. U pet slučajeva razlog za nezgode bilo je stanje puta.

Prošle godine su na svaki sat i po u kontrolama patrole novosadske Policijske uprave otkrivale vozače pod uticajem alkohola, a osim toga, bilo je alkoholisanih osoba za upravljačem koje su učestvovale u nezgodama.

– Često se izriču visoke kazne za tešku alkoholisanost, velike brzine i neregistrovanost vozila – kaže za „Dnevnik“ predsednik novosadskog Prekršajnog suda Kamenko Kozarski. – Čim vozači pređu 18 kaznenih poena, što neki brzo ostvare, oduzima im se dozvola, odnosno moraju da ponovo polažu ispit.

Dejan Milojević iz Odeljenja saobraćajne policije u novosadskoj Policijskoj upravi navodi za naš list da se neretko u akcijama zaustavljaju vozači radi kontrole kroz takozvani „levak“, kada svi prođu kroz kontrolni punkt gde se kontrolišu zbog alkohola.

– Pri tome, u prvoj fazi, samo kroz verbalni kontakt s policijskim službenikom utvrđujemo da li ima alkohola, a ako pasivni detektor pokaže njegovo prisustvo, odnosno utvrdi da ga ima, u zavisnosti od situacije, vozač se izdvaja na stranu, detaljno se meri alko-testiranjem koliko ga ima u organizmu – kaže Milojević. – Ima slučajeva da uređaj detektuje da vozač ima alkohola, ali se ubrzo utvrdi da je bila reč o dozvoljenoj količini.

On podseća na to da policija od prošle godine svakako obavlja pasivno alko-testiranje svih vozača koji se zateknu u kontroli soabraćaja, bez obzira na to da li je reč o pojačanoj kontroli ili redovnoj, a već duže traje praksa da se kod saobraćajnih nezgoda obavezno alko-testiraju svi vozači. I u  saobraćajkama bez povređnih na mestu događaja utvrđuje se koliko ima alkohola u organizmu. Ako ima povređenih, od vozača se uzima i uzorak krvi radi analize, a proverava se i ispravnost vozila.

Milojević ukazuje na to da je 2001. godina zapamćena po katastrofalno velikom broju poginulih u saobraćaju – 117 , a da je lane na području novosadske Policijske uprave život u saobraćaju izgubilo 45 osoba.

– Nema pravila gde ljudi ginu, odnosno nema takozvanih crnih tačaka. Ako uočimo da na nekoj lokaciji ima problema sa saobraćajem, odmah reagujemo i obaveštavamo firmu koja upravlja održavanjem puta na spornoj lokaciji. Inače, očekivano je da se na našem području dogodi ubedljivo najveći broj nezgoda jer je tu najveća frekvencija saobraćaja i najviše registrovanih vozila – kaže naš sagovornik.

On napominje da pešaci, osim dece, spadaju u najugroženiju kategoriju učesnika u saobraćaju.

– Oni često nisu krivi, niti su doprineli nezgodi. Ipak, dešava se da prelaze put, a da ne pogledaju da li ide automobil na njih, odnosno ne uvere se pravovremeno da li će vozilo stati ili ne. Imali smo slučajeva da pešaci udare s bočne strane u automobil koji je zamalo već prošao lice mesta. Čak i kad postoji semafor, valjalo bi da učesnici u saobraćaju, a ponaročito pešaci, obraćaju pažnju i budu obazriviji. Malo je vozača koji nisu pogrešili u saobraćaju pa rasejanost može biti kobna – upozorava Milojević.

Takođe, on objašnjava da u zimskim uslovima, kad padne prvi sneg, baš tog dana bude više saobraćajki, ali s manjom materijalnom štetom (takozvanih čukanja), dok se vozači ne priviknu na te uslove, a kasnije stanje bude zadovoljavajuće.

M. Vujačić

Petak najcrnji dan

Takođe, brojke govore da u periodima od jedan do dva sata ujutro i od 14 do 15 sati nije bilo saobraćajnih nezgoda s poginulima. Učesnici u saobraćaju najviše su gubili živote između pet i šest sati ujutro, devet i deset časova kao i od 18 do 19 sati. Saobraćajne nezgode najviše se dešavaju petkom, za kojim sledi subota pa ponedeljak, dok je dan s najmanje saobraćajki nedelja.



 

Piše:
Pošaljite komentar