Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Odložen početak suđenja za šverc 574 tone dizela

06.10.2020. 09:32 09:33
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

NOVI SAD: U Posebnom odeljenju novosadskog Višeg suda za suzbijanje korupcije juče nije počelo suđenje trojici okrivljenih za krijumčarenje više od 570.000 litara evrodizela plovilima tokom Dunava pretprošle godine.

Ročišta su do sada odlagana uglavnom zbog toga što se neko od stranaka nije odazvao na poziv suda. Ovog puta nisu ispunjeni uslovi za pripremno ročište i otvaranje glavnog pretresa jer je prvookrivljeni Miloš Simonović (37) iz Vinče odsustvovao zbog smrtnog slučaja u porodici dan pre ročišta, pristupio je Martin Toman (64) iz Boljevca, dok je ukrajinski državljanin Andrej Sirotenko (51) iz Odese priveden iz pritvora      

Po navodima optužnog predloga, okrivljenima se pripisuje da su se 19. i 20. jula pretprošle godine na Dunavu, prekoputa Bogojeva, kod nelegalizovanog plovnog objekta – obalskog depoa, u vlasništvu AD „Irmovo”, po nalogu prvookrivljenog, ovlašćenog lica DOO „Impuls petrol” Miloša Simonovića, bavili prenošenjem robe – nafte evrodizel, preko carinske linije, izbegavajući mere carinskog nadzora.

Navodno, najpre je brod tanker „Tara” preduzeća „Petrol tank” iz Brčkog, u vlasništvu prvookrivljenog Simonovića, 19. jula 2018. prošao iz Rumunije kroz Srbiju, pri čemu je prevozio 574.435 litara evrodizela. Kapetan broda je tokom prolaska kroz našu zemlju dobio tranzitni dokumenat, a u carinskoj ispostavi Novi Sad obavio ulazno-izlaznu reviziju radi tranzita, gde je kao teret naznačena navedena količina pomenutog goriva, da bi pri tome krajnja destinacija bila navedena luka Vukovar u Hrvatskoj.

Nakon predaje raporta Lučkoj kapetaniji radi izlaza, napustio je Srbiju preko

prevodnice Bogojevo i ušao u međunarodni tok Dunava. Zatim je, iste noći, po nalogu prvookrivljenog Simonovića, kompletna navedena količine nafte bila pretočena u drugi brod, tanker „Kvins” u vlasništvu privrednog društva DOO „Vuković komerc 015” iz Veterenika, koji je u zakupu privrednog duštva DOO „Impuls petrol” Novi Sad.

Nakon pretovara nafte, brod „Kvins”m kojim je upravljao kao zapovednik drugookrivljeni Martin Toman, ponovo je ušao u Srbiju preko prevodnice Bogojevo, kad je evidentiran njegov ulazak, s pomenutih 574.435 litara goriva, ali nakon čega se nije prijavio zbog carinjenja i tranzita nadležnoj Carinskoj ispostavi u Novom Sadu, pri čemu je posedovao dokumentaciju koja je bila izdata za prvobitno spomenuti brod „Tara”.

Potom je, izbegavajući mere carinskog nadzora, doplovio i pristao kod nelegalnog plovnog objekta – plutajućih barži, koje su povezane s nelegalizovanim distributivnim centrom naftnih derivata – auto-parkiralištem za evrodizel koji pripada AD „Irmovo”, a radi pretakanja dizela, stoji u optužnom aktu.   

Posle toga su više neidentifikovanih lica, te

trećeokrivljeni Andrej Sirotenko, koji poseduje i licencu za rad s opasnim materijama, uključujuću naftu s njenim  derivatima,

započeli omogućavanje pretakanja. Radili su na povezivanju instalacija broda MT „Kvins” na cevovod plutajuće barže, uz prikopčavanje cevnih instalacija posebnom spojnicom, odnosno crevom za pretovar nafte. Tad su ih zatekli pripadnici Odseka za inspekcijske poslove bezbednosti plovidbe.

Oni su postupali po prijavama da  brod „Kvins” nije evidentiran na zvaničnom sajtu za praćenje brodova, nakon čega se više N. N. osoba razbežalo. Takođe, utvrđeno je da brod nema brodski dnevnik, niti mu je u funkciji uređaj pomoću kojeg Lučka kapetanija obavlja elektronsko praćenje i evidentiranje brodova, te su na taj način preneli navedenu količinu evrodizela preko carinske linije izbegavajući mere carinskog nadzora – dodaje su u optužnom predlogu koji zastupa zamenik javnog tužioca Radivoj Kaćanski. 

Sudija Rade Kalajdžija zakazao je naredno ročište za 29. oktobar.  

M. Vujačić 

Piše:
Pošaljite komentar