Krivične prijave zbog Koridora 11, Mrkonjić zasad bez komentara
BEOGRAD: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je krivične prijave Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem zbog korišćenja nekvalitetnog materijala u izgradnji autoputa na Koridoru 11, od Uba do Lajkovca, potvrđeno je u tom ministarstvu.
Krivična prijava je podneta zbog ugradnje gline u osnovu autoputa, zbog čega je došlo do pucanja gornjeg sloja i sleganja autoputa koji, inače, nikada nije ni pušten u saobraćaj.
Zbog toga će, navode u Ministarstvu, morati najverovatnije da se uradi rekonstrukcija 4,5 od 12,5 km deonice Ub - Lajkovac.
Mrkonjić, ministar za infrastrukturu od 2008. do 2012, nije zasad hteo da komentariše potez Ministarstva.
U resornom Ministarstvu kažu da su krivičnom prijavom obuhvaćeni i čelni ljudi građevinskih preduzeća koja su gradila taj autoput, kao i nadleži koji su vršili nadzor.
Prema navodima u Ministarstvu, ceo slučaj “raspleten” je nakon što su Putevi Srbije konstatovali oštećenja na toj deonici, i zatržili od Koridora Srbije da daju predlog sanacije.
Koridori su, potom, zatražili od Saobraćajnog instituta CIP da da mišljenje, a CIP je utvrdio da su korišćeni nekvalitetni materijali, zbog čega je došlo do sleganja autoputa, i predložio rekonstrukciju 4,5 km.
”Novosti” su ranije objavile da su krivične prijave podnete protiv direktora građevinskih preduzeća PzP “Beograd” Bore Jelića, AS “Putevi Užice” Milana Bojovića i direktora Planuma Ratomira Todorovića, koje su bile izvođači radova.
Takođe, “Novosti” navode da su na spisku osumnjičenih i inženjeri iz Instituta za puteve, Koridora Srbije i CIP-a, koji su svojevremeno bili angažovani kao nadzorni organ, pošto je trebalo da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.
Pišu i da su u Ministarstvu, posle izveštaja CIP-a i Puteva Srbije o stanju ove saobraćajnice, odlučili da prepuste nadležnim pravosudnim organima da utvrde da li postoji i kolika je odgovornost ljudi koji su radili na ovom projektu, jer će sanacija već urađenog auto-puta morati da se plati iz budžeta.
Izgradnja ove deonice započela je 2010, a završena 2014. godine, a radovi su koštali 75 miliona evra iz republičkog budžeta, što znači da je direktnu kontrolu nad plaćanjem imalo resorno Ministarstvo, čiji je ministar u to vreme bio Milutin Mrkonjić, dodaju “Novosti”.