Кривичне пријаве због Коридора 11, Мркоњић засад без коментара
БЕОГРАД: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре поднело је кривичне пријаве Тужилаштву за организовани криминал против 14 одговорних лица на челу са бившим министром Милутином Мркоњићем због коришћења неквалитетног материјала у изградњи аутопута на Коридору 11, од Уба до Лајковца, потврђено је у том министарству.
Кривична пријава је поднета због уградње глине у основу аутопута, због чега је дошло до пуцања горњег слоја и слегања аутопута који, иначе, никада није ни пуштен у саобраћај.
Због тога ће, наводе у Министарству, морати највероватније да се уради реконструкција 4,5 од 12,5 км деонице Уб - Лајковац.
Мркоњић, министар за инфраструктуру од 2008. до 2012, није засад хтео да коментарише потез Министарства.
У ресорном Министарству кажу да су кривичном пријавом обухваћени и челни људи грађевинских предузећа која су градила тај аутопут, као и надлежи који су вршили надзор.
Према наводима у Министарству, цео случај “расплетен” је након што су Путеви Србије констатовали оштећења на тој деоници, и затржили од Коридора Србије да дају предлог санације.
Коридори су, потом, затражили од Саобраћајног института ЦИП да да мишљење, а ЦИП је утврдио да су коришћени неквалитетни материјали, због чега је дошло до слегања аутопута, и предложио реконструкцију 4,5 км.
”Новости” су раније објавиле да су кривичне пријаве поднете против директора грађевинских предузећа ПзП “Београд” Боре Јелића, АС “Путеви Ужице” Милана Бојовића и директора Планума Ратомира Тодоровића, које су биле извођачи радова.
Такође, “Новости” наводе да су на списку осумњичених и инжењери из Института за путеве, Коридора Србије и ЦИП-а, који су својевремено били ангажовани као надзорни орган, пошто је требало да укажу на пропусте и коришћење неадекватног материјала.
Пишу и да су у Министарству, после извештаја ЦИП-а и Путева Србије о стању ове саобраћајнице, одлучили да препусте надлежним правосудним органима да утврде да ли постоји и колика је одговорност људи који су радили на овом пројекту, јер ће санација већ урађеног ауто-пута морати да се плати из буџета.
Изградња ове деонице започела је 2010, а завршена 2014. године, а радови су коштали 75 милиона евра из републичког буџета, што значи да је директну контролу над плаћањем имало ресорно Министарство, чији је министар у то време био Милутин Мркоњић, додају “Новости”.