DRAMATIČNE BROJKE IZ SRPSKIH TUNELA 48 vožnji u suprotnom pravcu, 19 požara i 152 saobraćajne nezgode POČINJE EDUKOVANJE VOZAČA ZA RIZIČNE SITUACIJE (FOTO)
Ne tako sjajna statistika skoro svakodnevno stiže sa srpskih puteva, a broj saobraćajnih nezgoda dodatno se povećava sa početkom letnje sezone. Saobraćajni incidenti u tunelima takođe nisu retkost.
U našoj zemlji postoji ukupno šest centara koji prate odvijanje saobraćaja u tunelskim cevima 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji i 365 dana u godini. Jedan od njih smešten je na auto-putu Miloš Veliki u tunelu Brančić kod Ljiga.
- Ovde ima 11 zaposleniih, a tokom godinu dana ovde su zabeležena 284 vanredna događaja. Zahvaljujući brzoj i efikasnoj akciji operatera, nije bilo žrtava. Na nivou Srbije evidentirano je preko 3.000 vanrednih događaja i takođe nije bilo poginulioh lica. Imamo podatke da je bilo 48 vožnji u suprotnom pravcu, što je jedna takva vožnja u sedam dana, zatim bilo je 19 požara, 152 saobraćajne nezgode i 420 događaja visokog rizika kad dođe do prestanka mrežnog napajanja. Sve je prošlo bez žrtava i jasno je onda koliko zaposleni ulažu truda i napora da sve prođe sa što manjim posledicama, rekao je za RINU Zoran Pešović iz Puteva Srbije.
Da bi se dodatno povećala bezbednost svih učesnika u saobraćaju, pre svega u tunelima, Putevi srbije zajedno sa resornim ministarstvom Unutrašnjih poslova i ministarstvom saobraćaja sprovodiće u narednom periodu dve veoma važne kampanje, koje nose nazive "U tunelu nismo sami" i "Bezbedno kroz tunel".
- U Srbiji se trenutno gradi 17 tunela, tačnije 34 tunelske cevi. U ovom trenutku gradi se oko 38 kilometara tunela, od kojih su najduži upravo na auto-putu Miloš Veliki. Sama ta činjenica da gradimo toliko kilometara tunela i da se dodatni kilometri tek projektuju, govori nam da moramo posvetiti dovoljnu pažnju obrazovanju vozača kad je u pitanju vožnja kroz tunel. Imali smo situaciju u Evropi da kada je u tunelu došlo do teške nezgode, vozači nisu znali šta da rade. Ne želimo takav scenario i u Srbiji. Bez obzira koliko moderne sisteme imamo, bitno nam je ponašanje i znanje vozača u tim situacijama. Stoga su obe ove kampanje od veikog značaja, nadamo se da će imati značajne rezultate. Ako uspemo na ovaj način da spasimo bar jedan život, onda je sve imalo smislo, rekao je ministar saobraćaja Goran Vesić.
On dodaje da se zajedno sa Ministartvom unutrašnjih poslova radi na izmenama u Zakonu o bezebnosti saobraćaja. Jedna od mera koja će se uvesti jeste zabrana preticanja šlepera, to se više neće tolerisati kad šleperi jedan drugog pretiču. To prema rečima Vesića, usporava ali i ugrožava saobraćaj.
- Broj incidenata u kojima učestvuju šleperi sve je veći. Takođe uvešćemo da na kamionima mora da stoji cerada, da se ne bi dešvalo da na auto-putu ispada šljunak ili sve drugo što kamioni prevoze. Ali, naravno ne može sve da se reši zakonom, zato su važne i već pomenute kampanje, zaključio je Vesić.
RINA