Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Sremski Karlovci dobijaju luku

01.12.2016. 21:02 21:52
Piše:

Agencija za upravljanje lukama planira da u narednom periodu, zarad razvoja putničkih pristaništa, otvori tri luke: u Sremskim Karlovcima, Golupcu i Velikom Gradištu. To je na međunarodnom

investicionom skupu „Koridori – strane investicije i razvoj privrede” izneo direktor Agencije za upravljanje lukama Vuk Perović, predstavljajući aktivnosti postojećih devet rečnih luka u Srbiji.

– Dalji planovi u razvoju tog veoma važnog transportnog i turističkog koridora idu u pravcu otvaranja novih putničkih pristaništa, i to najmanje tri luke: u Sremskim Karlovcima, Golupcu i Velikom Gradištu – istakao je Perović. – Takođe, novim ugovorom s Mađarskom ponovo je aktivirana Tisa kao regionalni plovni koridor. Nama je jedan od glavnih ciljeva dalji razvoj intermodalnog lanca transporta robe, u koji će se uključiti sve luke koje imamo na Dunavu, Savi i Tisi, preko kojih u ovom trenutku prolazi devet miliona tona robe godišnje.

Osim daljeg razvoja putničkih pristaništa, Srbija će nastaviti izgradnju putne i ostale infrastrukture jer samo dobra infrastruktura pokreće privredu napred. Porečima generalnog menayera Privredne komore Srbije Milana Vranića, ulaganja u velike infrastrukturne projekte doprinose ukupnom ekonomskom razvoju države. Ona donose angažovanje i domaćih građevinskih firmi i domaće radne snage, korisne su za proizvođače materijala i opreme, a dobrobit oseća i prateći sektor usluga.

– Razvoj infrastrukture omogućava lakši i brži pristup tržištima, smanjuje troškove proizvodnje i transporta, što direktno utiče na unapređenje konkurentnosti privrede – rekao je Vranić. – Najvažniji zadatak Srbije u kompletiranju transportne mreže je završetak drumsko-železničkog pan-evropskog Koridora 10. Njegova puna operabilnost se očekuje za najviše dve godine, kada će biti završena obilaznica oko Beograda i pun profil auto-puta na pravcima ka Bugarskoj i Makedoniji. Drugi važan koridor za Srbiju je Koridor 11 jer je on poprečna veza između koridora 4, 10 i južnog Jadrana u fazi intenzivne izgradnje.

Pomoćnik ministra za drumski saobraćaj Saša Stojanović naglašava da je u Srbiji ubrzana izgradnja Koridora 10 i da će taj evropski putni pravac na južnom i istočnom kraku biti završen u decembru naredne godine. Objašnjava da se sprovodi i projekat rehabilitacije puteva vredan oko 400 miliona evra, koji je počeo 2014. godine, i u periodu od pet godina biće ukupno obnovljeno 1.100 kilometara puteva.

– Za oko deset najkritičnijih deonica ugovori su potpisani i deo će biti završen ove godine, a deo ugovora će biti raskinut – rekao je Stojanović. – Podsećam da Srbija treba da gradi i Moravski koridor, Pojate–Preljina, koji će povezati koridore 10 i 11, ali i auto-put Niš–Priština.

LJ. Malešević

 

Fruškogorski koridor

Pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Vladimir Galić prikazao je učesnicima međunarodnog investicionog skupa „Koridori – strane investicije i razvoj privrede” detaljan urbanistički plan pravca Fruškogorskog koridora, kojim će se prostirati ta direktna veza centralne Vojvodine s auto-putem Beograd–Zagreb, ali i dalje preko Šapca i Loznice do granice s BiH. Ambasador Mađarske u Beogradu Atila Pinter rekao je da njegova država želi da finansira i gradi Fruškogorski koridor u Srbiji, odnosno auto-put dug 37 kilometara od Rume do Novog Sada s tunelom kroz Frušku goru.

Autor:
Pošaljite komentar