Reorganizacija bolja od stečaja
– „Vojvodinaput–Bačkaput” završiće ovu godinu s gubitkom, ali je još rano govoriti o tome koliki će biti minus na računu, s obzirom na to da su u 2016. izmirivane obaveze prema
dobavljačima, Poreskoj upravi i zaposlenima – kaže direktor Dragan Milošević.
Lane je to preduzeće iz Novog Sada poslovalo s gubitkom od oko 300 miliona dinara, ali direktor Milošević ističe da suma nije realna jer su u svođenju računa uzimani u obzir i dugovi iz ranijih perioda. Da bi se izbegao stečaj, za 7. decembar je zakazano ročište u Privrednom sudu radi uvođenja reorganizacije po Unapred pripremljenom planu reorganizacije (UPPR) koji se bazira na primeni ugovora s JP „Putevi Srbije” na održavanju magistralnih i regionalnih puteva i učestvovanjem u javnim nabavkama. Preduzeću je u kontinuitetu račun u blokadi od 2. juna prošle godine, a ukupna dugovanja „Vojvodinaputa–Bačkaputa” premašuju 20 milijardi dinara.
– Preduzeće je u nezavidan položaj dospelo lošom vlasničkom tranformacijom, čije posledice se osećaju i pet godina posle raskida vlasničke tranformacije s „Nibens grupom”, kojom je od 2005. do 2011. godine upravljao Milo Đurašković – kaže direktor.
Upravo UPPR treba da firmu izvuče iz krize i pripremi za novog investitora, kaže on, i navodi da neće svi poverioci biti namireni jer visina gubitka znatno premašuje kapital „Vojvodinaputa–Bačkaputa” pa će novac dobiti obezbeđeni poverioci – dve banke, AIK i Unikredit.
Direktor Milošević kaže da od pet putarskih preduzeća u Vojvodini, dobro radi „Vojvodinaput Pančevo” u posedu austrijskog „Štrabaga”, ali da su dobre i dve u posedu domaćeg investitora, „Sremput” i „Vojput”, dok je „Zrenjaninput” loš.
– Učestvujemo u javnim nabavkama i radimo po nalozima „Puteva Srbije” pa smo tako ove godine za njih na području Južnobačkog okruga ugradili u putnu mrežu 20.000 tona asfalta, a u 2015. duplo – 40.000 tona. Uglavnom na tenderima dobijamo da krpimo i presvlačimo kolovoz, a retko kada da gradimo celu traku. U opštini Temerin ove godine smo održavali ulice, dok u Odžacima završavamo pristupni put u tamošnjoj industrijskoj zoni. Zato s nestrpljenjem očekujemo 2017. jer „Putevi Srbije” najavljuju velike investicije u domaću putnu privredu i objavljivanje tendera za održavanje i izgradnju srpskih puteva. Tu vidimo izlaz iz krize, a druge putarske firme još bolje privređivanje – naglašava Dragan Milošević.
Z. Delić
Sneg može da padne
„Vojvodinaput–Bačkaput” je za ovu zimsku sezonu, koja za putare počinje 15. novembra, a završava 1. aprila, spremila 20 novih mašina i 11 posipača. Ukoliko bude vejavice, na raspolaganju će imati i 37 kamiona s opremom – plugovima i posipačima. Sneg će se čistiti po nalozima „Puteva Srbije”, koji su obezbedili so i rizlu. Preduzeće održava 70 kilometara auto-puta prvog A reda od Beške do Feketića i 700 kilometara puteva prvog B reda od Novog Sada prema Tisi i Titelu, područje Južnobačkog okruga i opštine Kula i Odžaci i prevoj na Iriškom vencu, gde prvo nastaju zastoji u saobraćaju u slučaju leda i snega. „Vojvodinaput–Bačkaput” imaće punktove u Novom Sadu, Bečeju, Kuli, Odžacima, Bačkoj Palanci i Paragovu i organizovati dežurstvo 24 časa.