PUNOM PAROM NA AUTO-PUTU OD RUME DO ŠAPCA: Postavlja se asfalt, grade naplatne stanice...
„Asfaltiranje trase, izgradnja naplatnih stanica i postavljanje elastoodbojnih ograda kao priprema za skoro otvaranje ove deonice za saobraćaj”, objavljeno je na društvenim mrežama Koridora Srbije kada su ovog vikenda zajedno sa predstavnicima Puteva Srbije i kompanije Azvirt obišli radove na budućem u Ruma-Šabac.
Ubrzano se radi, a plan za otvaranje ove saobraćajnice je kraj ovog meseca.
Kamere su zabeležile asfaltiranje kod Klenka i Jarka i postavljanje elastoodbojne ograde u zoni Hrtkovaca. Na mostu preko save u toku je asfaltiranje i moglo bi se reći da su na mostu u završni radovi.
Budući auto-put između Rume i Šapca dug je oko 23 kilometra. Imaće šest traka. Deo je koridora Ruma-Šabac-Loznica, jer će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma–Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac–Loznica, zaključen je 19.11.2019. godine sa azerbejyanskom kompanijom „Azvirt”. Na ovoj trasi planirana je izgradnja 54 mosta i dve petlje. Kako navode u „Koridorima Srbije”, izgradnja auto-puta Ruma–Šabac i brze saobraćajnice Šabac–Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, pošto je projekat važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa Bosnom i Hercegovinom.
Sam projekat izdeljen je u tri deonice: deonica Ruma - most na Savi, u dužini od 23 kilometra biće, auto-put punog profila. Trasa će zaobići sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što bi trebalo da rastereti ulice u ovim naseljima. Ispred Hrtkovaca je nadvožnjak s petljom, pošto će se auto-put ovde ukrstiti sa državnim putem Prvog B reda broj 20, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane.
Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik–Šabac–Ruma.
Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.
Na ovaj auto-put, osim veze sa auto-putem Beograd-Šid, sa severa, odnosno kod Rume biće priključen Fruškogorski koridor, koji počinje kod Kaća, a sa juga pomenuta brza saobraćajnica Loznica-Šabac.
S. Krstić