Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Porezi na automobile po principu veća kubikaža – veći i namet

16.01.2018. 09:10 09:13
Piše:
Foto: Youtube Printscreen

Početkom svake godine deo poreskih obaveza se usklađuje s rastom potrošačkih cena. Republički zavod za statistiku je nedavno objavio rast cena od 1. decembra pretprošle godine sve do 30. novembra prošle.

Nakon usklađivanja poreza s rastom cena, porez na vozila je veći od 30 do 6.320  dinara, a koliko će vlasnik platiti, zavisi od kubikaže. Na placevima za prodaju polovnih vozila kažu da kod kupovine novog automobila, a i starog, potrošači vode računa o mnogo čemu pa naravno i o porezu. Kod nas se najviše traže automobili manje i srednje kubikaže, odnosno do 1.600 kubika. Za starije automobile tu su i poreske olakšice.          Koji su to novi nameti koji očekuju kupce ili vlasnike vozila?

Za automobile do 1.150 kubika porez je povećan s 1.240 dinara na 1.270. U drugoj kategoriji su vozila od 1.301 do 1.600 kubika – obaveza se pomerila s 2.410 dinara na 2.480. U trećoj kategoriji su vozila od 1.601 pa do 2.000 kubka – porez je uvećan s 5.320 dinara na 5.470. Za autombile veće kubikaže porez je gotovo dupliran. Onome ko ima vozilo koje broji između 1.601 i 2.000 kubika, ovogodišnji porez je s 10.900 dinara skočio na 11.210. Gotovo četvorostruko je veći porez za sledeću kategoriju i još je povećan s 53.870 dinara na 55.380. Za kubikažu između 2.501 i 3.000 čm porez je sa 109.160 dinara pomeren na 112.220. Kod vozila preko 3.000 kubika porez leti u nebo, a povećan je s 225.610 dinara na 231.930.

30 dinara do 6.320 veći porez na automobile

Vlasnici vozila dobro znaju i svoju kubikažu i poreske obaveze. Prilikom kupovine novih vozila, a posebno polovnih, o tome se i te kako vodi računa.


Ima i olakšica

Za one koji vole luksuz iz druge ruke, tu su poreske olakšice.

Tako se za vozila stara do pet godina porez umanjuje 15 odsto. Za ona stara između osam i deset godina poreska olakšica je 25 procenata. Za automobile i druga vozila starije od decenije plaća se 40 odsto poreza predviđenog za tu kubikažu. Kada je porez u pitanju, najbolje prolaze vlasnici vozila starih 20 godina i preko toga: oni plaćaju samo 20 odsto poreza.


Uprkos poreskim olakšicama, troškovi za starija luksuzna vozila baš i nisu mali. Tako će vlasnik vozila od 2.001 do 2.500 kubika platiti za dvadesetogodišnjaka 12.166 dinara. To je duplo više nego za novo vozilo  do 1.600 kubika, gde je porez za ovu godinu 5.470 dinara bez olakšica. Često se čuje da bi porez na „starce” velike kubikaže trebalo smanjiti ili ukinuti, ali zakonodavci za to ne haju. Za porez je bolje imati novu „korsu” nego staru „mečku”, bar iz poreskog ugla gledano. 

1.600 kubika granica popularnosti automobila

Prodavci na novosadskom auto-placu „JK kompnani” kažu da se najviše traže vozila srednje kubikaže. To su manja vozila marke „opel”, poput „korse” i „astre”. Traženi su i manji „pežoi” i „sitroeni”. U vozila od 2.500 do 3.000 kubika i preko toga spadaju veliki i luksuzni automobili tipa BMNJ, „mercedes” i „audi”. Ta vozila takođe imaju kupce.

D. Vujošević

Piše:
Pošaljite komentar
Polovni automobili  jeftini, krediti preskupi

Polovni automobili  jeftini, krediti preskupi

20.06.2017. 08:44 09:18