Polovnjaci najbolje pasuju uz naše novčanike
18.11.2016.
19:09
21:52
Komentari (0)
Ako se ne može kupiti nov automobil, onda je rešenje kupovina polovnog, a po broju prodajnih mesta, izvesno je da je ponuda dobra i da kupaca ima. To i ne čudi, pošto je platežna moć stanovništva Srbije mala,
a novi automobili skupi. Cena polovnih automobila se razlikuje jer na to utiču mnogobrojni faktori – starost i stanje vozila, klasa i vrsta automobila, kilometraža, boja... i kreću se od oko 2.000 evra pa i do iznad 20.000. Naravno, ima i mnogo jeftinijih modela, a reč je uglavnom o vozilima domaćeg proizvođača „Zastava” – pa se, recimo, „zastava 101” iz 1973. godine može kupiti i za manje od 400 evra, „zastava jugo tempo” iz 2001. godine za 500, „florida” iz 2007. godine za 1.000 evra...
Ipak, daleko su traženiji modeli svetski poznatih proizvođača – „Audija”, BMW-a, „Opela”, „Renoa”, „Folksvagena”... Tako su, recimo, veoma traženi različiti modeli „audija”, a cena tih vozila kreće od oko 3.300 evra, pa i iznad 15.000. Naravno, ona značajno zavisi od godine proizvodnje, jer je taj prvi star 13 godina i prešao je oko 300.000 kilomtara, dok je model iz 2012. godine s pređenih oko 130.000 kilometara daleko skuplji. Veoma su traženi i automobili „folksvagen golf”, a ta vozila mogu se kupiti po prilično povoljnim cenama koje se kreću od oko 2.000 evra pa do iznad 4.000, a reč je uglavnom o vozilima starim oko deset godina.
Prilikom kupovine polovnog automobila, kaže menayer prodaje Auto-centra „Karuzo” u Novom Sadu Dragan Topalov, potrebno je obratiti pažnju na nekoliko stvari, a iako je važan i broj pređenih kilometara, taj faktor ne mora uvek biti presudan. Po njegovim rečima, mnogo faktora utiče na stanje vozila, od čega zavisi i cena – gde je automobil vožen, kako i na kojim deonicama, da li po gradu ili na otvorenom putu, svakodnevno...
– Iako važna, kilometraža nije toliko bitan faktor pri kupovini polovnog vozila, a presudno je stanje automobila, što se veoma lako može utvrditi i gotovo da je nemoguće pogrešiti jer se svaki serviser određene vrste vozila svakodnevno sreće s njima – kaže Topalov.
Naš sagovornik naglašava da rizika prilikom kupovine polovnih vozila nema, da je kupovina potpuno je sigurna, ali je, naravno, uvek potrebno pregledati automobil da bi se proverilo njegovo stanje. Po njegovim rečima, vozila koja oni prodaju uvoze se od jedne lizing-kuće iz Francuske, a „Karuzo” daje garanciju na motor i menjač pa je potencijalni kupac u potpunosti zaštićen.
Topalov ističe da na cenu polovnjaka utiče i klasa automobila. Tako automobili niže klase – „reno klio”, „opel krosa”, „fijat grande punto”... s različitim nivoima opreme, koštaju oko 5.500 evra, automobili srednje klase – „reno megan”, „opel astra”, „sitroen C-4” su oko 7.000-8.000 evra, dok su vozila visoke klase – „opel insignija”, „sitroen C-5”... od 9.000 evra pa naviše. To je, praktično, i upola jeftinije od novih vozila jer autombili niže klase i s različitim nivoom opreme koštaju od oko 10.000 evra pa naviše, srednje klase od oko 15.000 do oko 20.000 evra, a oni najviše klase – i više od 30.000 evra.
Česta dilema kupaca je i da li je bolje kupiti benzinac ili auto s dizel-motorom. Odgovor na to teško je dati jer se, kako ukazuje Topalov, traže i benzinci i dizelaši, u zavisnosti od toga šta je kupcu potrebno.
– Ako je kupac neko ko ne vozi često i godišnje prelazi do 20.000 kilometara, bolja odluka je benzinac jer je održavanje tih vozila jeftinije, kvarovi su ređi i popravke koštaju manje, dok je za dizelaše sve drugačije, ali je automobil na dizel-gorivo ekonomičniji za veliku kolimetražu – kaže Topalov.
D. Mlađenović
Internet zamenio auto-pijace
Po prodaji polovanjaka poznata su mnoga mesta, kao recimo Najlon pijaca u Novom Sadu, ali prodaja na auto-pijacama, iako i dalje aktulena, nije više prvo mesto gde se polovna vozila kupuju. Naime, na intrenetu se može naći veoma kvalitetna ponuda polovnjaka, a uz fotografije automobila su i sve druge važne informacije – starost, broj pređenih kilometara, oprema... To je i razlog, kaže Dragan Topalov, što gotovo nijedan kupac ne dolazi da kupi vozilo nasumce, naprotiv, dolaze potpuno informisani o modelima za koje su zainteresovani.