VW planira šest fabrika baterija u Evropi do 2030.
FRANKFURT: Nemački Folksvagen planira da obezbedi ponudu ćelijskih baterija i širenje infrastrukture za punjenje električnih vozila u Evropi, u okviru pojačanih napora da pretekne "Teslu" i učini takozvanu e-mobilnost jeftinijom.
Drugi najveći svetski proizvođač automobila, koji je u jeku snažnog zaokreta ka automobilima na baterije, saopštio je danas da planira da u Evropi pokrene do 2030. godine šest pogona za proizvodnju baterija na gorive ćelije, koje će graditi sam ili u saradnji s nekim partnerima, prenosi Rojters.
"E-mobilnost je za nas postala osnovna delatnost. Sada sistematski integrišemo dodatne procese u lanac vrednosti", izjavio je generalni direktor VW-a Herbert Dis.
Planirani pogoni će imati proizvodni kapacitet od 240 gigavat sati godišnje, dodao je i naglasio da kompanija želi da obezbedi dugoročnu poziciju u trci za najbolju bateriju i najbolje korisničko iskustvo u eri mobilnosti s nultom emisijom.
Folkvagen grupa je takođe najavila ulazak u partnerstva sa naftnom kompanijom Britiš petroleum i vodećim evropskim kompanijama Enel i Iberdrola kako bi proširili mrežu stanica za punjenje električnih vozila.
Nedostatak infrastrukture i dalje vidi kao glavnu prepreku za masovno prihvatanje automobila na baterije.
„U proseku ćemo sniziti troškove baterijskih sistema na znatno ispod 100 evra po kilovat satu“ (119 dolara), rekao je član uprave VW-a Tomas Šmal, napominjući da će to konačno učiniti e-mobilnost pristupačnom i dominantnom pogonskom tehnologijom.
Prema decembarskim podacima kompanije Benčmark Mineral Intelidžens, cena ćelijskih baterija za električna vozila pala je u proseku na 110 dolara po kilovat-satu, prenosi Rojters.