VW планира шест фабрика батерија у Европи до 2030.
ФРАНКФУРТ: Немачки Фолксваген планира да обезбеди понуду ћелијских батерија и ширење инфраструктуре за пуњење електричних возила у Европи, у оквиру појачаних напора да претекне "Теслу" и учини такозвану е-мобилност јефтинијом.
Други највећи светски произвођач аутомобила, који је у јеку снажног заокрета ка аутомобилима на батерије, саопштио је данас да планира да у Европи покрене до 2030. године шест погона за производњу батерија на гориве ћелије, које ће градити сам или у сарадњи с неким партнерима, преноси Ројтерс.
"Е-мобилност је за нас постала основна делатност. Сада систематски интегришемо додатне процесе у ланац вредности", изјавио је генерални директор VW-a Херберт Дис.
Планирани погони ће имати производни капацитет од 240 гигават сати годишње, додао је и нагласио да компанија жели да обезбеди дугорочну позицију у трци за најбољу батерију и најбоље корисничко искуство у ери мобилности с нултом емисијом.
Фолкваген група је такође најавила улазак у партнерства са нафтном компанијом Бритиш петролеум и водећим европским компанијама Енел и Ибердрола како би проширили мрежу станица за пуњење електричних возила.
Недостатак инфраструктуре и даље види као главну препреку за масовно прихватање аутомобила на батерије.
„У просеку ћемо снизити трошкове батеријских система на знатно испод 100 евра по киловат сату“ (119 долара), рекао је члан управе VW-a Томас Шмал, напомињући да ће то коначно учинити е-мобилност приступачном и доминантном погонском технологијом.
Према децембарским подацима компаније Бенчмарк Минерал Интелиџенс, цена ћелијских батерија за електрична возила пала је у просеку на 110 долара по киловат-сату, преноси Ројтерс.