Vučević: Krajem godine kreću radovi na novom auto-putu Beograd - Zrenjanin - Novi Sad
- Svakim danom smo sve bliži početku radova koji će promeniti našu zemlju, a čiji će rezultat biti fantastični auto-put Beograd - Zrenjanin - Novi Sad. O detaljima ovog kapitalnog projekta, čija će izgradnja krenuti krajem ove godine, razgovarao sam sa čelnicima preduzeća „China Shandong International Economic & Tehnical„, i to sa Džang Điančaom, generalnim direktorom, Čang Sjusjianom, zamenikom direktora i Či Čengom iz Investiciono-razvojnog odeljenja. Srbiji su neophodni putevi, a ovaj auto-put će, siguran sam, olakšati život svim građanima - napisao je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević na Instagramu posle sastanka s kineskim partnerima.
Autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad više puta je ocenjen kao investicioni zamajac ovog dela Srbije, prvi autoput na teritoriji Banata i veza sa postojećim i budućim autoputevima u Bačkoj i južno od Beograda.
Planom je predviđeno da dužina kompletne buduće saobraćajnice bude 113 kilometara: Beograd - Zrenjanin 58 i Zrenjanin - Novi Sad 45 kilometara.
Inače, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture objavilo je nacrt Prostornog plana koridora autoputa Beograd -Zrenjanin - Novi Sad. Javni uvid u Nacrt Prostornog plana područja posebne namene koridora autoputa Beograd - Zrenjanin - Novi Sad traje do 25. maja, svakog radnog dana u zgradama skupština gradova Beograda, Pančeva, Zrenjanina i Novog Sada, kao i u zgradama skupština opština Opovo, Kovačica, i Žabalj. Kao deo nacrta prostornog plana, objavljena je mapa detaljne trase puta, čiji je početak na obilaznom putu (Severnoj tangenti), na budućoj petlji Ovča, istočno od sadašnjeg ukrštanja zrenjaninskog puta.
U delu od Beograda do Zrenjanina trasa dalje vodi između naselja Jabuka i Glogonj u blizini Pančeva, gde je predviđena petlja Sefkerin/Opovo, zatim ulazi na teritoriju opštine Opovo, a potom i opštine Kovačica, gde je u neposrednoj blizini tog naselja planirana još jedna petlja.
Na trasi novog auto-puta od petlje „Borča“ do petlje „Novi Sad – Istok“, gradiće se 12 petlji, dva mosta preko Tamiša, jedan preko Tise i nadvožnjak preko železničke pruge kod Perleza.
Petlje su predviđene u čvorovima Ovča, Sefkerin, Kovačica, Orlovat, Ečka, Aradac, Žabalj, Kać i Novi Sad – Istok, a Zrenjanin će imati tri izlaza na auto-put, u čvorovima Zrenjanin – Istok, Zrenjanin – Sever i Zrenjanin – Zapad. Dužina auto-puta od petlje „Borča“ do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina biće 58 kilometara, a od Zrenjanina do Novog Sada 45. Prolaziće teritorijama opština Beograd – Palilula, Opovo, Kovačica, Žabalj i gradova Pančevo, Zrenjanin i Novi Sad.
U blizini Idvora autoput prelazi Tamiš i ulazi na teritoriju Grada Zrenjanina. Na polovini sadašnjeg lokalnog puta između Ečke i Orlovata predviđeno je ukrštanje u petlji Orlovat, a potom i u petlji Ečka, u zoni sadašnje raskrsnice puteva za Ečku, Stajićevo, Lukićevo i Orlovat.
U gradsku zonu Zrenjanina put ulazi kroz pojas između naselja Ečka i zone aerodroma, a potom obodom industrijske zone „Jugoistok” prelazi sadašnji državni put I - b reda Zrenjanin - Beograd i jugozapadno od naselja Mužlja, kroz Mužljanski rit, vodi ka Aradcu.
Nova saobraćajnica koja je poznata kao „Vojvođansko P”, je od prvobotno planirane brze saobraćajnice na kraju “prerasla” u auto-put.
Krajem decembra prošle godine predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović razgovarao je sa predstavnicima kineske kompanije „China Shandong International Economic„, koju je predvodio direktor ogranka kompanije Džang Điančo, o projektu izgradnje autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, kao i o mogućnostima saradnje na novim infrastrukturnim projektima.
- Izgradnja ovog auto-puta je od ogromne važnosti za Vojvodinu i celu našu zemlju. Na taj način povezaćemo Beograd, Zrenjanin i Novi Sad i stvoriti uslove da mnoge industrijske zone dobiju dodatnu vrednost, što je veoma značajno za sve građane - ocenjuje predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović. On je naveo da je reč o jednoj od najvećih kineskih kompanija u oblasti građevine, koja je do sada realizovala projekte u našoj zemlji poštujući sve rokove, istakavši da je na taj način stekla značajne reference za realizaciju tog velikog poduhvata.
Džang Điančo je u razgovoru istakao da će kineska kompanija u najkraćem roku završiti projektno-tehničku dokumentaciju, kako bi što pre počeli pripremni radovi.
Osim izgradnje novog auto-puta, planirana je i rehabilitacija, modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda u zoni ovog koridora.
N. Perković