Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vesić: Radimo na ukidanju tranzitnih dozvola za srpske kamiondžije

27.11.2022. 17:51 20:16
Piše:
Foto: Tanjug (Video, ilustracija)

BEOGRAD: Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da je cilj naše zemlje je da nastavi sa procesom ukidanja tranzitnih dozvola, kako bi srpske kamiondžije mogle da rade slobodno, pre svega u zemljama EU.

On je istakao da je takav režim dozvola već ukinut bilateralno sa devet zemlja EU.



Vesić je objasnio da je sada šitem tranzitnih dozvola takav da onoliko dozvola koje Srbija izda pojedinačno drugim zemljama, isto toliko dozvola oni daju našim vozačima kamiona, što je komplikovana birokratska procedura, jer za svaki odlazak u inostranstvo naši vozači moraju da dobiju novu dozvolu.



U proteklom periodu smo sa devet zemalja EU ukinuli te dozvole, i tu imamo liberalan režim. Ja sam u prvih mesec dana pokrenuo inicijativu na sastanku sa predstavnicima Vlade Španije da ukinemo tranzitne dozvole, a o tome sam razgovarao i sa ministrom transporta Azerbejdžana prilikom nedavne posete predsednika te zemlje, rekao je Vesić za TV Pink.



Dodao je da je takvu inicijativu pokrenuo u kontaktima sa zvaničnicima Italije i Austrije, a najavio je da će isti predlog uputiti i Nemačkoj.



Ministar je ukazao i da je na sastanku sa predstavnicima “Puteva Srbije” razgovarao o opremanju dve lokacije na auto putu od Subotice do Niša, koje bi bile uređena odmorišta za vozače kamiona.



Da mogu da odmore, odspavaju, okupaju se, ručaju. Želimo da sve bude uređeno kako treba, pod kamerama, da vozači mogu da odspavaju u pristojnim sobama i da ta odmorišta budu državna, rekao je Vesić.



Objasnio je da će zbog takvih pogodnosti strani vozači češće koristiti naše auto-puteve i tako kod nas plaćati putarinu.



Ja ću naredne nedelje razgovarati sa vozačima kamiona, da vidimo šta država dodatno može da uradi da im olaška rad. Nije sve do nas, dogovori zavise i od drugih zemalja, ali na nama je da se borimo za naše vozače. Oni zapošljavaju veliki broj ljudi, prevoze robu, naglasio je Vesić.



Naveo je da Srbija postaje i sve važniji logistički centar, budući da se gradi železničko-drumski intermodalni terminal u Batajnici, a gradiće se i u Makišu, dok će kapacitet Aerodroma "Nikola Tesla" biti udvostručen.



Sve više kargo prevoza prolazi kroz Srbiju, sve je više logističkih centara, što znači da će biti više kamiona, vozova, i zato radimo i nove pruge, rekao je Vesić.



On je naveo da se radi na uspostavljanju integrisanog graničnog prelaza na Horgošu, što će dovesti do ubrazavanja carinske procedura i smanjenja čekanja kamiona na granici.

U toku tender za 10 novih elektropunjača

Vesić je izjavio da je u toku tender za nabavku 10 novih elektropunjača, koji će biti postavljeni duž puteva u Srbiji, jer zbog rasta broja vozila na elektricni pogon, raste i potreba za dodatnim punjačima.

U Srbiji, za sada, na auto-putevima postoji osam elektropunjača, pet kapaciteta između 22 i 50 kilovata postavljeno je 2017. godine, dok su tri super brza, snage 175 kilovata, postavljena prošle godine, rekao je i podsetio da Ministarstvo za zaštitu životne sredine daje subvencije za kupovinu električnih automobila.

Odmorišta na auto-putevima će, kako je naveo, biti uređena i pretvarana u oaze sa elektropunjačima - tražiće se partneri, biće dozvoljeno da se otvori restoran, kafić ili prodavnica kako bi svi koji prolaze kroz Srbiju, dok pune bateriju mogli da popiju piće, nešto kupe.

Plan je i da se podstakne kupovina tagova za elektronsko plaćanje putarine, koju sada, kaže, koristi oko 55 odsto korisnika auto-puteva.

Ministar je naveo i da će najveća tekovina predsednika Srbije Aleksandra Vučića biti upravo izgradnja infrastrukure, iako će ga neki pamtiti po tome što je vratio ugled Srbije u međunarodnoj zajednici, neki po borbi za KiM, treći što smo u trenutku kada je maltene poceo treći svetski rat sačuvali slobodu i nezavisnost, a neki po velikom smanjenju nazaposlenosti i rastu BDP-a.

Vesić je ukazao da se nikada nije izgradilo toliko pruga, puteva, što ne znaci samo bolju povezanost, već i radna mesta, veće plate i ostanak građana u zemlji.

Izgradnja infrastrukture znači napredak zemlje, rekao je Vesić i dodao da od brze pruge Beograd - Novi Sad nema boljeg primera za uspeh politike Aleksandra Vučića.

Dodao je da ćemo sa EU brzo ugovoriti gradnju brze pruge Niš -Beograd, na kojoj će vozovi takođe cirkulisati brzinama od 200 kilometara na sat.

Podsetio da je u planu završetak pruge Beograd - Šid, na kojoj je brzina takođe 200 kilometara na sat, dok je na barskoj pruzi završena rekonstrukcija deonice od Resnika do Valjeva, na kojoj je brzina 160 kilometara na čas.

Kaže da je u planu dalja obnova od Valjeva do Vrbnice, odnosno do crnogorske granice, a radiće se i brza pruga Kraljevo-Stalac-Rudnica.

Kasnije će se raditi pruga od Niša do Preševa, na kojoj će vozovi takođe ići brzinom od 200 kilometara na sat, a koja će biti produžena prema Skoplju, Solunu i Istanbulu, rekao je Vesić.

Dodao je da će se raditi i manje pruge, poput deonice Vrbas-Sombor, kao i beogradska gradska železnica, gde je najveći broj putnika.

Kada je reč o putevima, Vesić kaže da će 2025. godine biti završen Moravski koridor.

U aprilu deonica Pojate - Makrešane, početkom oktobra drugi deo do Koševa, pa će Kruševac dobiti izlaz na auto-put, kazao je.

U prvoj polovini 2024. godine biće završena deonica Adrane - Preljina, pa će i Kraljevo imati izlaz na auto-put, a zatim će biti spojene i Koševo i Adrane 2025. godine, naveo je.

Dodao je da se, pored Moravskog, uveliko rade Fruškogorski koridor, gde se gradi most kod Pretrovaradina, kao i Iriški tunel, a da posle završetka obilaznice oko Beograda sledi deonica do Pančeva sa drumsko-železnickim mostom kod Vinče.

Završava se i brza saobraćajnica Pančevo-Vršac, rekao je on i podsetio na značaj izgradnje metroa u Beogradu.

To je prava promena Srbije, to je za nas važno, rekao je Vesić.

Ministar je dodao i da je od oktobra 2020. predsednik Vučić otvorio 66 novih fabrika, vrednosti 2,4 milijarde evra, u kojima radi 26.000 ljudi.

Na pitanje o predlogu da se na delu auto-puta kroz Beograd uvede "žuta traka", da se ubrza prolazak vozila javnog prevoza i taksista, kaže da se o tome može razgovarati kada u junu bude završena obilaznica.

Piše:
Pošaljite komentar