Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Veliki trgovinski lanci ipak guše dućane

08.10.2018. 08:21 08:55
Piše:
Foto: Mesto zločina (M.Sudžum)

NOVI SAD: Otvaranje velikih trgovinskih lanaca utiče pozitivno na privredu, smanjuje procenat nezaposlenosti, stvara veću konkurentnost na tržištu i utiče na smanjenje cena proizvoda, ocenjuju stručnjaci, a upravo jedan od takvih lanaca, Lidl, otvoriće svoja vrata za potrošače u Srbiji ove nedelje.

Međutim, dekan Beogradske bankarske akademije Hasan Hanić za  Tanjug  kaže da su mnoge analize pokazale da se povećavanjem učešća velikih trgovinskih lanaca smanjuje broj maloprodavaca.

Zbog toga mali trgovci moraju da pronalaze svoju “nišu”, odnosno svoj prostor na tržištu, da zahvaljujući dobroj lokaciji, marketingu, nekom posebnom asortimanu privuku kupce kako bi opstali i razvijali se na tržištu, rekao je Hanić.

S druge strane, dolazak velikih trgovinskih lanaca je “dobar signal” za dolazak investitora i drugih poznatih kompanija da ulažu u Srbiju, objašnjava Hanić, i dodaje da oni koji dolaze da ulažu zapravo procenjuju da je poslovno okruženje u Srbiji stabilno.

Dolazak novih trgovinskih lanaca će uticati na celokupnu privredu, jer će se povećati konkurencija, a smanjiti koncentracija pojedinih trgovinskih lanaca u ukupnom prometu, ukazao je Hanić.

Smanjivanje koncentracije ili, kako kaže, isključivanje monopolskog položaja za pojedine velike trgovinske formate, znači da će građani imati veći izbor, širi i bogatiji asortiman i niže cene.

Otvaranje lanaca je važano i zbog toga što će povećati broj zaposlenih u maloprodaji, a s druge strane podstiče proizvodnju i promet naših proizvođača, koji će se naći u ulozi njihovih dobavljača. Ono što, takođe, možemo da očekujemo u narednom periodu jeste da će doći do porasta standarda života i kupovne moći, ocenjuje Hanić.

Iako veliki trgovinski lanci predstavljaju pretnju za male trgovce, Hanić navodi da je postojanje konkurencije na tržištu prednost, jer je upravo konkurencija ta koja će “vršiti pritisak” na svakoga da smanjuje troškove, poboljšavati kvalitet proizvoda i korigovati pristupačne cene.

E.Dn.

Piše:
Pošaljite komentar
Veliki trgovinski lanci štete malim radnjama na selu

Veliki trgovinski lanci štete malim radnjama na selu

20.12.2017. 18:21 18:25