Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Ukidanje uplatnica jedna od prioriteta eUprave

30.09.2020. 10:22 10:27
Piše:
Foto: pixabay.com

NOVI SAD: Ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga, dostava dokumenta u eSanduče i elektronska razmena faktura biće prioriteti Saveza za eUpravu u NALED-u u naredne dve godine, koji će se naći na stolu nove Vlade, rečeno je na sednici Saveza za eUpravu.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović rekao je da će fokus u narednom periodu biti realizacija veoma važnih infrastrukturnih projekata koji će dovesti do bržeg razvoja eUprave u Srbiji.

To su završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informaciono-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive, da bi se rad javne uprave u potpunosti digitalizovao, odnosno da bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata, naveo je Jovanović.

Od strateškog značaja je, kako je dodao, i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra, jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju.

Po njegovim rečima, Kancelarija će do 2022. godine nastojati da uspostavi novih 300 usluga eUprave ili mUprave, koje će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, čime će se izbeći odlasci na šaltere i podnošenje papirne dokumentacije.

Jovanović je zahvalio partnerima iz NALED-a i Saveza na pomoći da realizuju sve ciljeve koji su postavili.


Sajber-bezbednost

NALED je, zajedno s RATEL-om i u saradnji s Ministarstvom trgovine turizma i telekomunikacija, analizirao sajber-bezbednost u lokalnim samoupravama. Ukazano je na probleme zastarele opreme, nelicenciranih softvera i manjka IT stručnjaka i organizovane su obuke za više od 150 službenika u gotovo 80 gradova i opština i date preporuke za jačanje njihovih kapaciteta.


Predsednik Saveza i direktor kompanije „OSA računarski inženjering” Željko Tomić rekao je da je pre dve godine rad Saveza započeo ukidanjem obaveze upotrebe pečata za privredu. Potom je usledilo usvajanje Zakona o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti, koji privredu oslobađa milionskih troškova zakupa magacina i čuvanja dokumentacije na papiru i omogućuje da je digitalizuju i arhiviraju elektronski.

Na sednici je rečeno da je Savez za eUpravu u NALED-u posvećen razvoju elektronskih servisa u Srbiji i uključen je u izradu i implementaciju akcionog plana Vlade za razvoj eUprave u Srbiji.

Na jučerašnjoj sednici su predstavljeni i novi članovi saveza, Đorđe Popović (kompanija „Telenor”), Aleksandar Blagojević (OTP banka) i Dejan Turk („Vip mobajl”), a predsednik Saveza je direktor kompanije „OSA računarski inženjering” Željko Tomić. S više od 60 članova iz redova domaćih i stranih IT i telekomunikacionih kompanija, banaka, lokalnih samouprava, regulatornih agencija i lanaca maloprodaje, predstavlja najbrojnije radno telo u organizaciji, rečeno je na konferenciji.

D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar
Elektronsko plaćanje prekršajnih kazni

Elektronsko plaćanje prekršajnih kazni

17.01.2020. 12:55 12:56