Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Triput čitati ugovor pa onda plaćati i letovati

02.08.2019. 09:09 09:12
Piše:
Foto: pixabay.com

NOVI SAD: Građani treba pažljivo da pročitaju sve detalje ugovora o aranžmanu s turističkom agencijom, o kojoj mogu da se raspitaju u Turističkoj inspekciji, kao i da na sajtu Narodne banke Srbije provere da li je likvidna, kažu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.

Takođe, u Agenciji za privredne registre može se proveriti da li agencija ima potrebnu licencu.

Iako ove letnje sezone nije bilo mnogo prijava Turističkoj inspekciji, građani treba širom da otvore oči kada potpisuju ugovor o putovanju i ne sme da ih mrzi da pročitaju sve, savetuje pomoćnica ministra turizma zadužena za Turističku inspekciju Vera Božić Trefalt.

Kako dodaje, građani mogu okrenuti Turističku inspekciju telefonom ili se raspitati putem mejla.

Ona je za Tanjug dodala da i na sajtu Ministarstva trgovine mogu naći obaveštanje o tome da li je nekoj turističkoj agenciji oduzeta licenca.

Kako je rekla, novim Zakonom o turizmu, koji je stupio na snagu 22. marta, predviđeno je da cena aranžmana mora da bude iskazana jedinstveno.

To znači da sve u vezi s aranžmanom mora da bude iskazano u jedinstvenoj ceni. Dakle, sve što je neophodno za realizaciju putovanja, na primer, koliko košta trajekt, da li je došlo do promene cene goriva ili avionske karte i slično. Ako je došlo do promene cene avio-karte, agencija to mora da obrazloži pošto se tako povećava cena aranžmana, objasnila je ona.

Takođe, istakla je da je za organizaciju i realizaciju turističkog putovanja odgovorna turistička agencija, koja je u obavezi da pruži sve ugovorene i plaćene usluge, odnosno da se pridržava programa putovanja i opštih uslova putovanja.

Pomoćnica ministra turizma kaže da je, osim ugovora, izuzetno važno da agencija ima Opšte uslove putovanja i program putovanja.

Sva ta tri elementa su veoma važna i treba sva tri dokumenta bukvalno da budu uručena u ruke putniku, naglasila je Vera Božić Trefalt, i dodala da je agencija prlikom zaključivanja ugovora o putovanju obavezna da uruči i podatke o garanciji putovanja i načinu njenog aktiviranja.

Kada je reč o postupku reklamacije, prvi korak je da se podnese prigovor predstavniku agencije na licu mesta, a po povratku i pisana reklamacija agenciji.


Usmene informacije na važe

Pomoćnica ministra upozorava na to da usmene informacije nemaju pravnu snagu i da nisu obavezujuće za agenciju, pa putnici treba da insistiraju na tome da njihovi posebni zahtevi, kao što je spratnost, karakteristike smeštaja, na primer, kakva je terasa, da li apartman ima pogled na more, da li ima internet, kakvi su ležajevi i slično, budu uneti u ugovor o putovanju.

Sve to mora biti uneto u ugovor o putovanju, odnosno program putovanja. Ta slova su nekad bila manja, a sada su malo veća. Program putovanja je na više strana i često putnici nemaju strpljenja da ga pročitaju pre nego što potpišu ugovor, kaže Vera Božić Trefalt.

Informacije o smeštajnom objektu građani mogu naći na sajtu objekta, kao i na sajtu drugih agencije koje ga nude, a mogu pogledati i forume s komentarima putnika, savetuju u Turističkoj inspekciji.


U slučaju opravdane reklamacije putnika, agencija je dužna da, u dogovoru s putnikom, vrati razliku između ugovorene cene i pružene usluge u roku ne dužem od 15 dana od dana podnošenja reklamacije.

Ukoliko putnik ne dobije odgovor u zakonskom roku ili nije zadovoljan odgovorom agencije, može podneti predstavku Sektoru turističke inspekcije. One se primaju u pisanom obliku putem pošte na adresu: Sektor turističke inspekcije, Omladinskih brigada 1, Novi Beograd, ili elektronskim putem na mejl [email protected].

Na osnovu predstavke sprovodi se postupak vanrednog inspekcijskog nadzora u kojem se utvrđuju činjenice – da li je prigovor putnika osnovan.

Turistički inspektor, i ako utvrdi da je prigovor putnika opravdan, nema ovlašćenje da naloži agenciji da oštećenom putniku vrati razliku u ceni, tako da nadalje putnik može ostvariti svoja prava pokretanjem potrošačkog spora pred nadležnim sudom.

Za tužbu se ne plaća sudska taksa ako vrednost predmeta spora ne prelazi 500.000 dinara.

Vera Božić Trefalt kaže da je tokom letnje sezone pojačan inspekcijski nadzor, kao i da svake godine najveći broj prijava stigne krajem avgusta i krajem septembra.

D. Ml.

Piše:
Pošaljite komentar
Letovanja u inostranstvu zbog kursa skuplja za oko 10 evra

Letovanja u inostranstvu zbog kursa skuplja za oko 10 evra

30.07.2019. 09:30 09:32
Na letovanju uz karticu potrebna i gotovina

Na letovanju uz karticu potrebna i gotovina

20.07.2019. 12:26 12:28