Tri osiguravajuće kuće izdavaće licence turističkim agencijama
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić izjavio je da su osiguravajuće kuće „Triglav osiguranje”, „Globos” i „Dunav osiguranje” izrazile spremnost da nastave izdavanje polisa osiguranja turističkim agencijama, u cilju obezbeđivanja licenci za njihovo normalno poslovanje.
Ljajić je rekao da se izdavanje prvih polisa turističkim agencijama očekuje tokom sledeće nedelje.
– Imali smo vrlo konstruktivan sastanak s osiguravajućim kućama, koje će na osnovu kriterijuma i standarda koje su definisale, nastaviti da izdaju polise osiguranja agencijama koje te uslove budu ispunjavale – rekao je Ljajić. – Te tri osiguravajuće kuće uputile su agencijama dopise u kojima se traže podaci o poslovanju i bilansima i čim te informacije dobiju, počeće da izdaju polise, koje će se, kao i do sad,a izdavati na godinu.
Ministar je dodao da su u završnoj fazi i razgovori s bankama o aktiviranju bankarskih garancija kao drugog modela, koji bi u budućnosti trebalo da funkcioniše u praksi, i omogući stabilnost rada agencija i sigurnost turističkih putovanja.
U Udruženju turističkih agencija Srbije i Asocijaciji nezavisnih turističkih agencija Srbije smatraju da su individualne polise najbolje trajno rešenje za problem osiguranja putničkih aranžamana preko turističkih agencija. Predstavnici tih dvaju udruženja naveli da se to rešenje koje su primenjuje u mnogim evropskim zemljama pokazalo kao veoma dobro.
Po rečima predsednica UTAS-a Marije Matijević, uvođenje individualnih polisa ne treba doživljavati kao nešto što bi bitno poskupelo aranžmane za putovanja.
Miloš Lazarević iz UTAS-a je ukazao na to da bi, ukoliko se ne reši problem s polisama osiguranja i licencama za rad turističkih agencija, veliki broj zaposlenih u turističkoj privredi mogao ostati bez posla. On je apelovao na nadležne da se razmotri sektorska pomoć turističkim agencijama, vodičima i prevoznicima.
– To osiguranje može lepo da se obračuna i da bude sastavni deo cene aranžmana jer, da budemo korektni, i polise koje mi sada plaćamo u krajnjem slučaju prenose se na cene aranžmana koje plaća putnik – rekla je Marija Matijević, i dodala da je u oba slučaja reč o troškovima poslovanja agencija.
Ona je navela da bi bilo dobro da se, u dogovoru s osiguravajućim kućama, aneksima produže polise osiguranja za neko vreme, recimo do kraja godine, a da se u međuvremenu nađe trajno rešenje, što je, po mišljenju pomenutih udruženja, individualna polisa.
I za Srđana Ećimovića iz ANTAS-a indivudualna polisa je najbolji način da putnik bude maksimalno zaštićen.
– Druga rešenja nas vode u pogrešnom pravcu, a to važi i za bankarske garancije, ali mnogi od nas, kada bi imali 200.000 evra kao garanciju, ne bi ni radili ovaj posao – rekao je Ećimović.
E. D.