Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Sve novosadske auto-škole preživeće, ali uz veće cene

06.10.2018. 15:35 15:37
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

NOVI SAD: Odlaganja primene novog Pravilnika o obuci vozača, koji stupa na snagu 25. oktobra neće biti, bez obzira na činjenicu da trećina postojećih auto-škola u Srbiji u protekloj godini nije obezbedila neophodne uslove za nastavak rada.

Kako za „Dnevnik” kaže Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije, nova pravila obuke vozača ispunile su gotovo sve auto-škole u Novom Sadu, većim delom i u Beogradu, a problema ima u manjim lokalnim samoupravama, gde su u pomoć priskočili i opštinski organi da bi se obezbedili poligoni na kojima će se obavljati obuka budućih vozača.

– Najveći problem auto-školama predstavaju papiri o vlasništvu nad poligonima – objašnjava Rašeta. – Mesta koja bi mogla biti poligoni za obuku vozača su često u spornom vlasništvu ili imaju više vlasnika i auto-školama je teško da ispune obaveze koje Pravilnik propisuje o svom poligonu i uslovima koje on mora da ispunjava. Kada je vlasnik poligona opština, ona neće da izda rešenje o zakupu, a neke škole nemaju s kim da potpišu ugovor jer ne mogu da nađu vlasnika, koji je zapravo nepostojeći, ili je u pitanju firma u stečaju ili koja više ne postoji.

25. oktobra Pravilnik o obuci vozača stupa na snagu

Po njegovim rečima, najveći problem auto-školama predstavlja obezbeđivanje poligona za kamione jer na postojećim nije izvodljivo skretanje kamionima s prikolicom unazad levo i desno pod pravim uglom, a nema prostora da se oni prošire 25 metara.

Naš sagovornik nije mogao tačno da kaže koliko bi mogla poskupeti obuka budućih vozača, ali je uveren u to da će cene biti povećane, barem za troškove koje su auto-škole imale prilikom uređivanja i zakupa poligona, bez kojeg od 25. oktobra ne mogu raditi.


Beograd traži rešenje

Predsednik Udruženja auto-škola Beograda Milan Todorović naglašava da auto-škole u prestonici još uvek pokušavaju da nađu neko rešenje za poligon. Mnogo im znači poslednja izmena Pravilnika po kojoj širina poligona može biti između tri i tri i po metra.

– Niko neće da vam da građevinsko zemljište u zakup da na njemu pravite poligon od 600 kvadratnih metara jer će pre da nađe investitora da na njemu pravi zgradu – objasnio je Todorović. – Ako neko ima zemljište, treba mu 15.000 evra samo za asfaltiranje, pa se zato auto-škole udružuju da zajedno grade poligon ili da ga uzmu u zakup.


– Cena obuke će svakako biti povećana nekoliko stotina dinara, a koliko tačno, znaće se tek kada krene primena novog Pravilnika. Pre osam dana je Pravilnik menjan i dopunjavan, tako da će sada širina poligona morati da bude između 3 i 3,5 metra, a pre toga je bilo strogo zacrtano 3,5 metra, što neke škole nisu mogle obezbediti iako imaju u zakupu prostor za obuku. Kamioni pod teretom troše više goriva i svakako da će auto-škole taj dodatni trošak ukalkulisati u novu cenu obuke – zaključio je Rašeta.

On je uveren u to da će nova pravila dovesti i do gašenja dela auto-škola, dodajući da će deo njih rad obustaviti privremeno dok ne ispune uslove propisane novim Praivlnikom o obuci vozača, ali da ima i onih koje ih neće moći uopšte ispuniti.

– Od 500 auto-škola u Srbiji, koliko se procenjuje da ih ima, između 30 i 35 odsto njih prestaće da radi privremeno ili za stalno jer neće moći da ispune nove uslove. Ako se zna da svaka auto-škola mora da ima najmanje tri instruktora, može se naslutiti da bi bez posla moglo ostati 450 ljudi. To su, dakako, samo pretpostavke koje i ne moraju biti tačne s obzirom na to da se sve čini da bi što više auto-škola ispunilo uslove iz novog propisa i nastavile da rade – navodi Rašeta, dodajući da se više auto-škola može dogovoriti o zajedničkom zakupu poligona ili njegovoj izgradnji.

30 odsto škola možda prestane da radi

Inače, Pravilnik o uslovima za obuku vozača usvojen je još maja 2012. godine, ali je njegova

primena više puta odlagana. Auto-škole su imale šest godina vremena da se pripreme za njegovu primenu. Jedina novina koja se primenjuje od 25. oktobra je da poligon ne mora da bude deo saobraćajne površine. Sve drugo ostaje isto: svako vozilo mora

da ima ABS kočioni sistem, poligon mora da ima uspon za kretanje vozila pod ručnom kočnicom, može biti van grada, a polaganje samog vozačkog ispita mora biti u gradu.   

LJ. Malešević

Piše:
Pošaljite komentar