Српска гејминг индустрија међу водећима у свету
Према информацијама Playstudios Еуропе и Асоцијација индустрије видео игара Србије, растућа гејминг индустрија у Србији запошљава око 2.300 професионалаца и привређује око 125 милиона евра годишње.
Истакнуте компаније, којих има око 130, тврде да имају константну потребу за новим запошљавањима. Европски просек жена у гејминг индустрији је 22 посто, али проценат од 30 посто Србију сврстава на прво место.
Из Асоцијације индустрија видео игара Србије (СГА) кажу да су домаће игре преузете или купљене преко 370 милиона пута, а жанровски у домаћој производњи воде РПГ игре, којих је 19 посто. Такође, наводе да индустрија мобилних игара додатно расте све већом популарношћу такозваних „кежуал” игара (18 посто), које су намењене да буду забавне, једноставне и лаке за инсталирање.
Лане креирано 35 нових игара
У Србији је прошле године произведено 35 игара у 130 тимова и компанија, а 20 посто фирми има фирме и ван Србије. Кад је у питању њихово коришћење, 42 посто игара преузето је на компјутерима, а 39 посто њих игра се на мобилним телефонима. У виртуелну реалност зашло је њих четири посто, а на конзолама се игра шест посто гејмера, док скоро сваки десети (девет посто) игрице игра на интернету.
Кад је у питању распоред фирми које се баве прављењем игрица, њих 22 је смештено у Новом Саду, 69 у Београду, осам у Нишу, једна фирма је из Врања, три из Параћина, по једна из Врњачке Бање, Аранђеловца, Чачка, Горњег Милановца. Највећи број фирми тренутно развија једну или две игре, што је прилично, а оне се највише продају у САД, Немачкој и Великој Британији. Нажалост, само 16 посто гејминг фирми добило је неку врсту финансијског подстицаја. Ипак, чак 70 посто фирми планира да запосли још стручњака, а највише новозапослених долази са свежим дипломама. А кад је о дипломама реч, чак 15 високошколских институција, државних и приватних, обучава студенте за неки од послова у гејминг индустрији – од инжењера до анимације и видео гејм дизајна.
- Playstudios Еуропе је постигао дупли успех, јер смо превазишли и домаћи тренд запошљавања жена у гејминг индустрији, који је увелико најпрогресивнији у Европи. Код нас раде 63 жене, и то је завидних 32 посто - каже Никола Митић, генерални директор Playstudios Еуропе. - Док се већина наших колегиница бави дизајном, концептуалном уметношћу, QA tеstiranjеm и управљањем пројектима и производима, верујемо да је важно подстицати младе жене на инжењерске каријере кроз стажирање и запошљавање. На крају крајева, 63 посто корисника мобилних игара широм света су жене, а ми бисмо волели да се ова статистика рефлектује на нашу радну средину. Улога гејминг индустрије није само забава. Оваквом продукцијом стимулишу се на дуге стазе и друге сличне гране, као што су сајбер безбедност, блокчејн, вештачка интелигенција, клауд и е-трговина, па ова сарадња отвара простор женама и за друге сродне индустрије - објашњава Митић.
И. Радојчић