Siva zona kvari posao trgovcima
U Privrednoj komori Vojvodine održana je druga sednica Grupacije za trgovinu, a sekretar Udruženja usluga PKV Slavica Hajder istakla je da je osnovna uloga ove Grupacije, da ukaže na probleme koje u svakodnevnom poslovanju imaju privredni subjekti koji se bave trgovinom i da, kako kaže, pokreće inicijative ka novim zakonskim rešenjima, ali i ka izmeni postojećih, sve u cilju stvaranja što povoljnije poslovne klime i stvaranja fer odnosa na tržištu.
- Trgovina postaje sve značajnija privredna grana Vojvodine- rekla je Hajder - U ukupnom izvozu Pokrajine učestvuje preko deset odsto, u uvozu preko 23 odsto, a ostvareni nivo prometa u trgovini na malo se u poslednje dve-tri godine stalno povećava.
Inače, trgovina, a posebno maloprodaja, predstavlja značajan faktor rasta i konkurentnosti, kao i novog zapošljavanja. Ima značajnu ulogu u kreiranju tržišnih uslova privređivanja, kao i u privlačenju direktnih investicija u trgovini na veliko i trgovini na malo.
Dodala je da trgovcima veliki problem predstavlja siva ekonomija, zatim nedostatak radne strane, ali i nepoštovanje rokova prilikom naplate potraživanja od 60 dana, kao i parafiskalni nameti koji opterećuju privredna društva, za koje oni ne dobijaju adekvatnu protivuslugu. Predsednik Grupacije za trgovinu PKV Spomenko Đordan, predstavnik „Univereksporta”, istakao je da je jedan od ključnih problema sivo tržište i napomenuo da je potrebno učešća celokupnog društva kako bi se napravio veliki pomak u njegovom suzbijanju.
„Ono što nas konkretno sad zanima, jeste Uredba o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba koja je produžena po ko zna koji put, iz nama nepoznatih i netržištnih razloga. Smatramo da nema potrebe više da se produžava, jer je praktično postala kočnica za rad trgovinskih preduzeća i pekarske industrije. Jedna od sledećih inicijativa će biti u vezi sa potrošačkim kesama koje praktično nisu ekološke, da vidimo na koji način da se smanji potrošnja tih kesa i da se smanji taj trošak, a takođe, da se time utiče na poboljšanje ekološke sredine u kojoj mi i naši potrošači živimo”, istakao je Đordan.
D. Ml.