Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Rakić: Zakon štiti potrošače od nefer majstora i trgovaca

31.08.2021. 15:14 16:02
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

BEOGRAD: „Najvažnije novine koje predviđa Predlog Zakona o zaštiti potrošsaca su uvođenje registra "ne zovi", uvođenje prekršajnih naloga, kao i predračuna za usluge veće od 5.000 dinara, a njime je unapređen i postupak vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, kaže pomoćnik ministra u sektoru za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Višnja Rakić.

Ona za Tanjug objašnjava da su kroz predlog zakona primenjene direktive Evropske unije, što je naša obaveza, kao i da se u definisanju konkretnih rešenja vodilo računa o problemima sa kojima se građani suočavaju i na šta se najviše žale.



Prema njenim rečima, među žalbama građana česte su bile one na uznemiravanje od strane trgovaca, koji su im putem telefonskih poziva nudili razne proizvode i na majstore koji su skupo, bez prethodnog objašnjenja naplaćivali svoje usluge.



Međutim, kada novi Zakon bude stupio na snagu, to bi trebalo da prestane.



"Registar ''ne zovi'' funkcioniše tako što građani svom operatoru prijave na koji fiksni ili mobilni telefon ne žele da primaju takve pozive trgovaca, a to rade popunjavanjem odgovarajućeg obrasca. Obrazac se prosleđuje RATEL-u, koji softverski vodi evidenciju ovog registra i ako trgovac hoće da nudi neki proizvod telefonom, u registru može da vidi da li se broj koji želi da zove nalazi u njemu", kaže za Tanjug Rakić.



Ona dodaje da, ukoliko trgovac pozove broj iz registra, biće prekršajno kaznjen od strane tržišnog inspektora.



Kada je reč o zaštiti građana od majstora, a dosta žalbi je bilo na električare, vodoinstalatere i slično, naša sagovornica navodi da će majstori za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.



"Imali smo dosta pritužbi da se i male popravke naplaćuju skupo a da građani za tu visoku cenu saznaju tek kada popravka bude obavljena i zato smo se odlučili na ovakvo rešenje, kako bismo zaštitili korisnike majstorskih usluga", kaže Višnja Rakić.



Sledeća novina jeste uvođenje prekršajnog naloga, što je, prema rečima naše sagovornice, predviđeno za, uslovno rečeno, lakše prekršaje.



Ova novina podrazumeva da prekršilac za ovakve prekršaje, ako ih prizna i prihvati, može u roku od osam dana da plati polovinu kazne predviđene za njih.



"Za prekršajne naloge postoje fiksni iznosi kazne, ona za pravno lice iznosi 50.000, za odgovorno lice 8.000 i 30.000 za preduzetnika", navodi Rakić.



Dodaje da je unapređen i postupak vansudskog rešavanja potrošačkih sporova i to tako što će za razliku od sadašnje prakse, po stupanju na snagu ovog zakona, naravno ukoliko poslanici prihvate predloženo rešenje, trgovci morati da učestvuju u sporu.



Sporove će voditi tela sačinjena od diplomiranih radnika sa iskustvom u građanskom pravu, a njihov rad će finansirati Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija pa će ovi sporovi za građane biti besplatni", objašnjava za Tanjug Višnja Rakić.



Dodaje da će zakonom biti uvedena i evidencija potrošačkih sporova.



Predlog Zakona o zaštiti potrošača će se naći pred poslanicima u Skupštini Srbije na sednici koja je zakazana za utorak, 7. septembar a njegovo primena će početi tri meseca od dana objavljivanja u Službenom glasniku.

Piše:
Pošaljite komentar