Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Probijen tunel Straževica na obilaznici oko Beograda (foto)

09.06.2020. 10:40 11:32
Piše:
Foto: Fonet/MGSI/Probijen tunel Straževica na obilaznici oko Beograda

BEOGRAD: Tunel Straževica na obilaznici oko Beograda, deonica od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj Potoka, danas je probijen u prisustvu potpredsednice Vlade Srbije i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović.

Reč je o probijanju novog tunela "Straževica", koji će biti deo leve trake autoputa beogradske obilaznice.

Izgradnja levog tunela "Straževica", u dužini od 733 metra, vredna je oko 20 miliona evra i u Putevima Srbije očekuju da taj infrastrukturni objekat bude završen i pre ugovorenog roka.

Rok za završetak levog tunela Straževica je po ugovoru početak 2022. godine.

Probijanju tunela danas su prisustvovali i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i v.d. direktora JP "Putevi Srbije" Zoran Drbnjak.

Desni tunel "Staževica", koji se sada koristi za dvosmerni saobraćaj, počeo je da se gradi još 1992. godine, a pušten je u saobraćaj 2012. godine.

Tim tunelom na sektoru 5 obilaznice sada je povezana trasa od Batajnice do Kružnog puta kojim se ide do Bubanj Potoka.


Mihajlović: U probijanju Straževice je simbolika

Mihajlović je najavila da će leva cev tunela Straževica biti završena 2021.godine, a u probijanju tog tunela vidi simboliku jer Straževicu nisu mogle da probiju NATO bombe.



Ona je novinarima nakon probijanja novog tunela rekla da se desna cev tunela Straževica radila 20 godina od 1992.do 2012.



"Ja vam obećavam da se ova cev svakako neće raditi tako dugo. Mi ćemo već sledeće godine imati završen ovaj tunel i to je sada već izvesno", kaže Mihajlović.



Navela je da Beograd zaslužuje da ima obilaznicu i da je možda jedini glavni grad u Evropi koji nema obilaznicu.



"Zato se trudimo da budemo najbrži i najkvalitetniji u ovom poslu", rekla je Mihajlović.



Naglasila je da se mora obezbediti kvalitet života ljudima koji žive u Beogradu i mora da se omogućiti da tranzit ide mnogo efikasnije nego danas.



Mihajlovićeva očekuje da će kada se završi sektor od Ostružnice pa do petlje Bubanj Potok 2022. I te kako biti rasterećen saobraćaj u samom Beogradu gde su sada gužve.



Navela je da u probijanju tunela Straževica ima simbolike i podsetila da je u vreme bombardovanja prva bomba koja je pala 1999. U NATO agresiji upravo pala na Straževicu.



Kaže i da je najteža bomba pala na Straževicu 2,5 tone, da je Straževica tada bombardovana svaki dan, nekada i nekoliko puta u toku dana, a da su tu ljudi izgubili živote.



"Bez obzira na to nisu uspeli da probiju Straževicu i nisu uspeli u onome što su naumili tada na samoj Straževici. Straževica je u tom trenutku pokazala da je potpuno otporna na sve sukobe i na sve ratove. Uspeli smo mi da je probijemo radeći auto-put", rekla je ministarka.



Zato je, kaže, za nju Straževica simbolika jer je tunel pobeda dobra nad zlim i dodaje da je ponosna jer kada se rade dobre i kvalitetne stvari za svoju zemlju i narod onda postoji samo uspeh.



Najavila je razgovore za nastavak rada na obilaznici od Bubanj Potoka do Pančeva sa kineskom kompanijom Pauer Čajna.



Zahvalila je izvođačima i radnicima koji rade na projektu obilaznice oko Beograda i navela da se radovi osvijaju u skladu sa dinamikom i planom.


Završetkom leve trake autoputa od novog mosta na Savi kod Ostružnice, kao i obe trake autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok, biće kompletirano svih 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj Potoka.

U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture očekuju da to bude završeno za manje od dve godine, kao i da uskoro bude ugovorena i gradnja dodatnih 31 kilometar obilaznice od Bubanja Potoka do Vinče i Pančeva.

Tada će biti izgrađen ceo prsten beogradske obilaznice, koja je počela čija izgradnja je počela pre oko 30 godina kako bi se izmestio teretni saobraćaj iz grada.

Gradnja deonice obilaznice oko Beograda od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj Potoka u dužini od 20,4 km košta 207 miliona evra.

Glavni izvođač je kineska kompanija "Pauer čajna konstrakšn korporejšn", a podizvođač je azerbejdžanski "Azvirt", kao i domaće firme.

Piše:
Pošaljite komentar
Mihajlović: Za manje od dve godine gotova obilaznica oko Beograda

Mihajlović: Za manje od dve godine gotova obilaznica oko Beograda

27.04.2020. 11:47 11:48