PRIVREDNA ŠANSA U Srbiji ima mesta za 3,5 miliona turista
Da je turizam sve značajnija privredna grana pokazuje i to što se poslednjih nekoliko godina u Srbiji ulaže u izgradnju savremenih turističkih kapaciteta i razvoj infrastrukture, promociju destinacija.
Prošle godine našu zemlju posetilo je više od 3.000.000 turista, a po rečima ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Rasima Ljajića, godina iza nas bila je najuspešnija po turističkom prometu, a očekuje se da će devizni priliv od turizma iznositi ukupno 1,2 milijarde evra. On je istakao da se ove godine očekuju još bolji rezultati i devizni priliv od oko 1,4 milijarde evra, da je cilj dolazak oko 3,4 miliona turista, od kojih bi stranih bilo više od 1,6 miliona. Po
njegovim rečima, planirani devizni priliv za ovu godinu može biti lako ostvariv cilj jer se očekuje dolazak većeg broja turista iz Kine i Irana, a planira se da u prvih deset emitivnih tržišta uđu Rusija i Kina.
Za ovu godinu će, po rečima ministra Ljajića, za projekte razvoja turističke infrastrukture biti izdvojeno 790 miliona dinara. Da bi se unapredio rečni saobraćaj i turistički potencijal na Savi i Dunavu, biće uloženo u izgradnju pet pristana u Beogradu, četiri na Savi i jednog na Dunavu, a protekle tri godine radilo se na sedam pristana na Dunavu, koji bi trebalo da budu završeni ove godine. Ministar je najavio završetak rekonstrukcije Ramske tvrđave u Velikom Gradištu, kao i Golubačke tvrđave, koja će u aprilu delimično biti puštena i za posetioce, a ivestiraće se i na Zlatiboru, Kopaoniku, preduzimaju se koraci i da se revitalizuje Palić...
Dakle, izvesno je da se razvoju turizma i privlačenju stranih turista poklanja sve više pažnje. Tome, osim onoga što nadležni u državi čine, doprinose i oni kojima je turizam poziv i koji neprestano preduzimaju korake da u Srbiju privuku turiste i obezebede im mogućnost ne samo da se odmore već i da se upoznaju s bogatstvom i lepotom naše zemlje, različitom ponudom kojom Srbija raspolaže. Uz sve veću ponudu turističkih destinacija koje nude sasvim urbane sadržaje u velikim gradovima, preko posete istorijskim znamenitostima, salašima, banjama... sve je više i onih koje turistima nude aktivni turizam i boravak i uživanje u prirodi.
Da bi se turisti zainteresovali i poželeli da posete neku destinaciju, izuzetno je važna kvalitetna promocija. Da su domaći turistički poslenici dobro promovisali destinacije u Srbiji potvrđuje i to što je Si-En-En,
preporučujući top-turističke destinacije za ovu godinu, Srbiju svrstao među one koje treba videti. Među destinacije koje svakako treba posetiti preporučeno je 18 gradova i država, a osim Kamboye, Malte, Japana, Puebla u Meksiko, Maroka, Australije, Krita, Lisabona, Nju Orleansa.... visoko mesto zauzima i Srbija.
Stručnjaci ističu da je, osim ulaganja u razvoj turističke infrastrukture, izgradnju savremenih hotela i obogaćivanje sadržaja, jedan od načina za to i organizovanje turističkih tura koje obuhvataju posetu i boravak u državama u regionu, ukazujući na to da su takvi turistički aranžmani privlačni turistima i daju dobre rezultate. Takođe, za dolazak stranih turista u Srbiju veoma je važna uloga domaćih turističkih agencija pa će ove godine nadležno ministarstvo izdvojiti novac da bi se domaći tur-operateri stimulisali da to čine. Turistički poslenici se nadaju da će rezultati biti bolji nego nekoliko godina ranije kada su bili simoblični.
D. Mlađenović