ПРИВРЕДНА ШАНСА У Србији има места за 3,5 милиона туриста
Да је туризам све значајнија привредна грана показује и то што се последњих неколико година у Србији улаже у изградњу савремених туристичких капацитета и развој инфраструктуре, промоцију дестинација.
Прошле године нашу земљу посетило је више од 3.000.000 туриста, а по речима министра трговине, туризма и телекомуникација Расима Љајића, година иза нас била је најуспешнија по туристичком промету, а очекује се да ће девизни прилив од туризма износити укупно 1,2 милијарде евра. Он је истакао да се ове године очекују још бољи резултати и девизни прилив од око 1,4 милијарде евра, да је циљ долазак око 3,4 милиона туриста, од којих би страних било више од 1,6 милиона. По
његовим речима, планирани девизни прилив за ову годину може бити лако остварив циљ јер се очекује долазак већег броја туриста из Кине и Ирана, а планира се да у првих десет емитивних тржишта уђу Русија и Кина.
За ову годину ће, по речима министра Љајића, за пројекте развоја туристичке инфраструктуре бити издвојено 790 милиона динара. Да би се унапредио речни саобраћај и туристички потенцијал на Сави и Дунаву, биће уложено у изградњу пет пристана у Београду, четири на Сави и једног на Дунаву, а протекле три године радило се на седам пристана на Дунаву, који би требало да буду завршени ове године. Министар је најавио завршетак реконструкције Рамске тврђаве у Великом Градишту, као и Голубачке тврђаве, која ће у априлу делимично бити пуштена и за посетиоце, а ивестираће се и на Златибору, Копаонику, предузимају се кораци и да се ревитализује Палић...
Дакле, извесно је да се развоју туризма и привлачењу страних туриста поклања све више пажње. Томе, осим онога што надлежни у држави чине, доприносе и они којима је туризам позив и који непрестано предузимају кораке да у Србију привуку туристе и обезебеде им могућност не само да се одморе већ и да се упознају с богатством и лепотом наше земље, различитом понудом којом Србија располаже. Уз све већу понуду туристичких дестинација које нуде сасвим урбане садржаје у великим градовима, преко посете историјским знаменитостима, салашима, бањама... све је више и оних које туристима нуде активни туризам и боравак и уживање у природи.
Да би се туристи заинтересовали и пожелели да посете неку дестинацију, изузетно је важна квалитетна промоција. Да су домаћи туристички посленици добро промовисали дестинације у Србији потврђује и то што је Си-Ен-Ен,
препоручујући топ-туристичке дестинације за ову годину, Србију сврстао међу оне које треба видети. Међу дестинације које свакако треба посетити препоручено је 18 градова и држава, а осим Kamboyе, Малте, Јапана, Пуебла у Мексико, Марока, Аустралије, Крита, Лисабона, Њу Орлеанса.... високо место заузима и Србија.
Стручњаци истичу да је, осим улагања у развој туристичке инфраструктуре, изградњу савремених хотела и обогаћивање садржаја, један од начина за то и организовање туристичких тура које обухватају посету и боравак у државама у региону, указујући на то да су такви туристички аранжмани привлачни туристима и дају добре резултате. Такође, за долазак страних туриста у Србију веома је важна улога домаћих туристичких агенција па ће ове године надлежно министарство издвојити новац да би се домаћи тур-оператери стимулисали да то чине. Туристички посленици се надају да ће резултати бити бољи него неколико година раније када су били симоблични.
Д. Млађеновић