Pri kraju izrada projekta za rekonstrukciju pruge Beograd-Bar
BEOGRAD: Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je danas da je u završnoj fazi izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar, a pre svega deonice od Valjeva do Vrbnice.
Momirović je kazao da je taj projekat posebno značajan za Priboj i sva mesta južno od Užica koja su, kako kaže, tradicionalno povezana sa prugom Beograd-Bar.
Naveo je da je Srbija ‘‘otvorila tu priču’‘ sa crnogorskim partnerima i ocenio da luka Bar ne može da opstane bez srpske privrede.
‘‘Ako napravimo kvalitetnu železničku infrastrukturu kojom će se do mora voziti šest sati najkvalitetnijim vozovima, napravili smo ogroman iskorak u saobraćajnoj komunikaciji ne samo u Srbiji, već na Balkanu’‘, rekao je Momirović za Tanjug.
Dodao je da će u naredna dva meseca biti završena projektna dokumentacija i naglasio da se neće odustati od tog projekta jer je, kako kaže, pruga Beograd-Bar ključna za zapadnu Srbiju i ‘‘ključna veza Srbije sa Crnom Gorom’‘.
Momirović je istakao da se ulaže više od 3 miliona evra u rekonstrukciju većeg broja stanica i da je već rekonstruisana pruga do Valjeva na brzinu od 120 km/h, a koja od puštanja u saobraćaj 1973. godine, kako kaže, nikada nije obnovljena.
‘‘Sa rekonstrukcijama koje smo do sada uradili, do Užica sada putujemo 3 sata i 15 minuta, dok se pre 10 godina putovalo osam sati. Do Valjeva se stiže za malo više od sat vremena, a do Kosjerića za malo manje od dva sata’‘, rekao je Momirović.
Na pitanje o radovima na obilaznici Straževica - Bubanj Potok, Momirović je rekao da je to najfrekvetniji deo na saobraćajnom mapi Srbije kada je reč o teretnom saobraćaju.
Naveo je da je gradnja obilaznice oko Beograda počela 1989. godine i da decenijama vlade nisu mogle da je završe, ali da je 2018. godine država ponovo pokrenula i odlučno krenula u realizaciju tog projekta.
Momirović je rekao da je završen sektor 4 - osam kilometara, a da se završava i sektor 5 - oko 4 km sa tunelom Straževica.
‘‘Ostaje samo jedna deonica da taj deo obilaznice oko Beograda, u projektnom i građevinskom smislu pošaljemo u istoriju jer moramo da izmestimo teretni saobraćaj iz Beograda i da omogućimo brzu saobraćajnu komunikaciju kar-go saobraćaju’‘, rekao je Momirović.
Govoreći o rokovima za završetak radova, ministar je rekao da je bilo nekoliko sela na deonici auto-puta i da je u proteklih godinu dana iseljeno više od 500 ljudi sa tog prostora.
‘‘Ovaj projekat kasni više od 30 godina, ali ako pričamo o kašnjenu od dva ili tri meseca, to nije kašnjenje, onda je na vreme. Ovo su veliki projekti koje nismo realizovali proteklih decenija i teško je pogoditi dan’‘, rekao je Momirović.
Mnogo uloženo, građani da čuvaju imovinu Srbije
Momirović je apelovao povodom kamenovanja brzog voza "Soko’‘ u Kamendinu, da građani čuvaju imovinu Srbije jer je, kako kaže, to njihova imovina i istakao da je država mnogo investirala u prugu i vozove.
Momirović je rekao da se ne može tako odnositi prema ‘‘narodnoj imovini’‘ i da vozovi pripadaju svim građanima Srbije, a da su karte koje plaćaju investicija u održavanje pruge i vozova
‘‘Ovo je neprijatna informacija, nije prvi put, dešavalo se da se runira u Beovoz, da se ruiniraju autobusi. Nismo toliko bogata zemlja da bismo to sebi smeli da dozvolimo. Ulažemo ogroman napor da bismo održali niske cene karata, a onda dobijemo ovakve informacije’‘, rekao je Momirović za Tanjug.
Ponovio je da je neistinita vest da se brzi voz ‘‘Soko’‘ zapalio i objasnio da je na jednom od 64 dnevna polaska na relaciji Beograd - Novi Sad, umesto voza ‘‘Soko’‘ ubačen voz niže klase.
‘‘U pitanju je trivijalnost od koje je napravljena ‘‘bajka’‘ sa požarom, vatrogascima... Voz je imao kašnjenje od šest minuta, to ne sme da se dešava i to ne opravdam, moramo da radimo na komunikaciji i na mnogim drugim stvarima’‘, rekao je Momirović.
Naveo je da se za dva meseca vozom na relaciji Beograd-Novi Sad prevezlo više od 300.000 putnika i dodao da je to ‘‘neverovatan uspeh’‘.
Govoreći o novom cenovniku, rekao je da će od 1. juna vozna karta koštati 400 dinara i da je želja da se održi kontinuiutet i da se ljudi vrate u vozove.
Momirović je kazao da su za radnike koji putuju vozom napravljene mesečne karte i naveo da će, na primer, mesečna karta od Novog Beograda do Stare Pazove koštati 4.030 dinara, a od Batajnice do Prokopa 2.600 dinara.
‘‘Želimo da podržimo radnike, da ljudi osete benefite saobraćajne infrastrukture i na lokalnom nivou’‘, rekao je ministar.
Dodao je da će u narednom periodu biti uvedeni i posebni paketi za studente i penzionere.
Apelovao je da se karte kupuju online navodeći da tako ostvaruju popust od pet odsto, a da se druge strane, rasterećuju šalteri.
Momirović je rekao da je deonica pruge Beograd-Novi Sad najmodernija železnička infrastruktura u istočnoj Evropi i naglasio da će se tako i nastaviti i da će biti spojeni Niš i Beograd, a Novi Sad i Subotica sa Budimpeštom.
‘‘Železnica će uSrbiji izgledati kao u Švajcarskoj, Nemačkoj, treba nam još nekoliko godina, ali mislim da sada svi mogu da vide ozbiljnost pristupa koji imamo pri realizaciji ovih investicija’‘, kazao je Momirović.
Dodao je da se više od 150 inženjera vratilo u Srbiju da rade na pruzi Beograd-Novi Sad ističući da je veoma ponosan što je država uspela da realizuje taj projekat.