Porast internet oglašavanja - uloženo 36,8 miliona evra
BEOGRAD: Internet oglašavanje u Srbiji u protekloj godini zabeležilo je rast od oko 25 odsto i u njega je investirano 36,8 miliona evra, rečeno je danas na predstavljanju istraživanja o onlajn oglašavanju u Srbiji u okviru konferencije Digital Day 2019 u Beogradu.
Rade Tričković, direktor u agenciji "Httpool" rekao je predstavljajući rezultate istraživanja da internet oglašavanje čini 22 odsto od ukupnog oglašavanja na tržištu, što je manje nego u nekim razvijenijim zemljama.
"Imamo konstantan rast ali internet oglašavanje čini oko 22 odsto od ukupnog oglašavanja na našem tržištu, a na razvijenijim tržištima je to više od 50 osto i to pokazuje da značajno kasnimo", rekao je Tričković.
Ipak kaže, zabeležen je rast od 24,8 odsto i ta stopa rasta je među najvišim u Evropi.
Mobilni advertajzing beleži rast od 45, 4 odsto i vredan je oko 19 miliona evra.
Tržište video advertajzinga beleži rast od 53 odsto i vredno je 5, 39 miliona evra.
Social media takođe beleži rast od 42 odsto i vrednost tržišta je je 8,1 milon evra.
Tričković kaže da očekuje da će se nastaviti stopa rasta kad je u pitanju tržište oglašavanja i da su trendovi slični i na zapadnim tržištima.
Display, paid search i classified and directories su dominantni segmenti na našem tržištu.
Što se tiče lokal displeja, prvi put zabeležen pad i ovaj trend je produžen u 2019. godini.
Ali, ovo je prva godina da je poseta na mobajlu veća od posete na desktopu, rekao je Tričković.
Digitalna konferencija ove godine se održava pod sloganom “How do you trust?” a neke od tema su koliko i kako verovati medijima, sadržaju i brendu.