Počinje prijavljivanje firmi za žig Čuvarkuća
BEOGRAD: Akcija Privredne komore Srbije "Stvarano u Srbiji" počela je promocijom kolektivnog žiga "Čuvarkuća", a firme koje žele da njihovi proizvodi nose ovu prestižnu oznaku kvaliteta mogu da se prijave od danas preko sajta stvaranousrbiji.rs, poručio je predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.
Čadež je u ponedeljak na promociji projekta "Stvarano u Srbiji" u Etnografskom muzeju u Beogradu, objasnio da je "Čuvarkuća" kolektivni žig koji dokazuje da je proizvod visokog kvaliteta i da je stvoren u našoj zemlji.
"Značaj ovog žiga je u tome što dokazuje da je najveći deo onoga što čini njegovu vrednost stvoreno u Srbiji", istakao je Čadež i naglasio da kada građani kupuju proizvode sa ovom oznakom, oni ustvari daju novac ne samo proizvođaču, već i celom lancu dobavljača...
Projekat je usmeren ka prerađivačkoj industriji, a u narednim mesecima nizom promocija radiće se na "buđenju svesti" građana o značaju kupovine domaćih proizvoda.
"Želimo da probudimo svest kod ljudi da budu "čuvarkuće", da znaju kada kupe nešto, to utiče na to koliko će poreza ova država dobiti, kako će škole izgledati, kakva će privreda biti", poručio je Čadež.
Cilj je takođe, da domaći proizvođači više koriste sirovinu iz naše zemlje, a Čadež precizira da se na primer, ova oznaka ne može primeniti na proizvođače čokolada jer je kakao, koji čini 80 ili 100 odsto proizvoda, uvozna sirovina.
Do oznake visokog kvaliteta proizvoda koji je nastao u Srbiji neće biti lako doći, kaže predsednik PKS, i navodi da se svi uslovi nalaze na sajtu PKS - stvaranousrbiji.rs.
Žig će moći da dobiju proizvodi iz tekstilne industrije iako, na primer, pamuk dolazi iz uvoza, ali je proizvedeni komad odeće u potpunosti dizajniran u Srbiji, i to je dodata vrednost koju će stručnjaci ocenjivati prilikom dodele ove oznake.
Profesor Ekonomskog fakulteta Saša Veljković objašnjava da je jedan od glavnih kriterijuma da 80 posto vrednosti proizvoda bude stvoreno u Srbiji, ali i da bude u pitanju kvalitetan, zdrav i ekološki prihvatljiv proizvod.
Da bi se na policama marketa našao jedan proizvod sa oznakom "čuvarkuće", vlasnik brenda moraće prethodno da odgovori na 40 pitanja kojima dokazuje da je reč o "made in Srbija" proizvodu i da dostavi dokaze za to.
Domaća preduzeća pozdravljaju početak akcije a generalni direktor kompanije Nectar, Mihailo Janković kaže da se ovakvim inicijativama pokazuje koliko je važno da čuvamo i branimo ono što ima naša zemlja.
"Ova akcija je usmerena da stvorena dodata vrednost ostaje u Srbiji. Srbija ima mnogo toga da ponudi. Važno je u ovom trenutku da podignemo kolektivnu svest o značaju kupovine domaćih proizvoda. Svaki dinar potrošen za kupovinu domaćih proizvoda od domaćih sirovina se vraća u domaću potrošnju kroz lokalne plate, poreze, zdravstveno osiguranje, penziono osiguranje...", navodi Janković.
Kupovina domaćih proizvoda znači podršku domaćoj privredi, saglasan je generalni direktor komapnije DIS marketi, Ivan Šulejić.
"Ovo je odličan projekat na koji svi mi treba da budemo ponosni. Kada kupujete domaće proizvode činimo da naš novac ostaje u Srbiji", ocenio je Šulejić.
Potrošači će uz pomoć znaka "čuvarkuće" znati koji su to proizvodi stvarno proizvedeni u Srbiji od domaćih sirovina, poručeno je na promociji.