Pečurke iz Veternika stigli do trpeza u Južnoj Koreje
Za samo tri i po godine poslovanja startap preduzeće “Šumska tajna” u Veterniku uspelo je da namaze od šumskih pečuraka izveze u najveću onlajn trgovinu u Americi - “Amazon”, a odnedavno isti proizvodi su i u onlajn trgovini u Južnoj Koreji. U septembru biće i među potrošačima u Nemačkoj.
Na svakoj teglici namaza pisaće oznaka “Made in Serbia”
– Kargo letom prošle sedmice otišle su prve isporuke namaza za Južnu Koreju – kaže osnivač brenda “Šumska tajna”za “Dnevnik” Nikola Stanišić. – Na to tržište dospeli smo tako što smo namaze od pečuraka poslala jednom od najvećih uvoznika hrane u toj zemlji od 50 miliona stanovnika. Njihovo obrazloženje zašto baš firma iz Srbije kao odabir dobavljača je da smo kvalitetom i cenom konkurentni italijanskim proizvodima od tartufa, koji zauzimaju veliki deo prometa u tom delu onlajn tržišta hrane. Distributer, pored onlajn platforme, plasiraće namaze od pečuraka i u trgovinske lance u Južnoj Koreji – naglašava Stanišić i navodi da je tržište onlajn prodaje hrane naglo poraslo, odkada je počeo koronavirus, na 30 milijardi dolara ,što je nekih 11 odsto od ukupnog tržišta hrane.
Stanišić napominje da namaze od pečuraka neće više slati preko distirbutera u Ameriku već direktno u “Amazon”.
Namazi veterničke kompanije prodaju se i u Češkoj, Belgiji, Severnoj Makedoniji, Bugarskoj i Crnoj Gori i u velikim ovdašnjim trgovinama. Plan je da do kraja godine “Šumska tajna” dospe i u druge zemlje u regionu: Hrvatsku, Sloveniju i BiH i da ove godine na tržišta plasira oko 100.000 teglica, težine 175 grama.To je, napominje, dva i po puta više nego 2020.godine .
Biznis je počeo ,kaže Stanišić, kada je ispitujući tržište saznao da nema preduzetnika koji se bavi preradom pečurki, a naša zemlja je, osim Poljske, najveća sirovinska baza u Evropi. Zbog te činjenice niko ne može da nam bude konkurentan sa cenom u inostranstvu. Stanišić naglašava da još nije čuo da na domaćem tržištu ima još firmi koji se bave istim ili sličnim poslom.
Stanišić kaže da je u poslu veliku podršku dobio od Privredne komore Srbije. Od predstavnika Komore dobio je telefone distributera hrane u inostranstvo i na domaće tržište.
- Oni su organizovali seminare kako upravljati biznisom, na kojima su me pozivali i gde sam stekao znanje o poslovanju uopšte, a i o tome kako u konkretno mom biznisu doći do tržišta – naveo je Nikola Stanišić.
- Odlučio sam da za namaze osnova budu šumske pečurke jer one spadaju u najzdravije plodove prirode.Paleta proizvoda sadrži šest različitih ukusa sa pečurkama, a to su vrganj, lisičarka, crna truba, smrčak, crni i beli tartuf kao i dve vrste humusa, natur i pikant. Pored organskih pečuraka, u sastav naših proizvoda ide još i leblebija, himalajska so, hladno ceđeno suncokretovo ili hladno ceđeno maslinovo ulje i začini. Sirovinu nabavljamo od sertifikovanih kompanija, čije se otkupne stanice nalaze po planinskim predelima Srbije, a i druge dodatke, takođe, nabavljamo ovde. Proizvod je namenjen svima onima koji žele zdravo da se hrane.
Zbog brzog širenja poslovanja, ističe, namazi od pečuraka ne proizvode se više u Veterniku, već u Bačkom Gradištu u opštini Bečej, gde postoji firma koja kapacitetom i uslovima proizvodnje ispunjava potrebe brenda ”Šumska tajna”.
– U Veterniku nam je i dalje sedište preduzeća, a sve ostalo rade ukupno osam kompanija. Prebacili smo posao na druge kompanije koje nam pružaju odličan kvalitet usluge – kaže Nikola Stanišić.
Z. Delić