Печурке из Ветерника стигли до трпеза у Јужној Кореје
За само три и по године пословања стартап предузеће “Шумска тајна” у Ветернику успело је да намазе од шумских печурака извезе у највећу онлајн трговину у Америци - “Амазон”, а однедавно исти производи су и у онлајн трговини у Јужној Кореји. У септембру биће и међу потрошачима у Немачкој.
На свакој теглици намаза писаће ознака “Маде ин Сербиа”
– Карго летом прошле седмице отишле су прве испоруке намаза за Јужну Кореју – каже оснивач бренда “Шумска тајна”за “Дневник” Никола Станишић. – На то тржиште доспели смо тако што смо намазе од печурака послала једном од највећих увозника хране у тој земљи од 50 милиона становника. Њихово образложење зашто баш фирма из Србије као одабир добављача је да смо квалитетом и ценом конкурентни италијанским производима од тартуфа, који заузимају велики део промета у том делу онлајн тржишта хране. Дистрибутер, поред онлајн платформе, пласираће намазе од печурака и у трговинске ланце у Јужној Кореји – наглашава Станишић и наводи да је тржиште онлајн продаје хране нагло порасло, одкада је почео коронавирус, на 30 милијарди долара ,што је неких 11 одсто од укупног тржишта хране.
Станишић напомиње да намазе од печурака неће више слати преко дистирбутера у Америку већ директно у “Амазон”.
Намази ветерничке компаније продају се и у Чешкој, Белгији, Северној Македонији, Бугарској и Црној Гори и у великим овдашњим трговинама. План је да до краја године “Шумска тајна” доспе и у друге земље у региону: Хрватску, Словенију и БиХ и да ове године на тржишта пласира око 100.000 теглица, тежине 175 грама.То је, напомиње, два и по пута више него 2020.године .
Бизнис је почео ,каже Станишић, када је испитујући тржиште сазнао да нема предузетника који се бави прерадом печурки, а наша земља је, осим Пољске, највећа сировинска база у Европи. Због те чињенице нико не може да нам буде конкурентан са ценом у иностранству. Станишић наглашава да још није чуо да на домаћем тржишту има још фирми који се баве истим или сличним послом.
Станишић каже да је у послу велику подршку добио од Привредне коморе Србије. Од представника Коморе добио је телефоне дистрибутера хране у иностранство и на домаће тржиште.
- Они су организовали семинаре како управљати бизнисом, на којима су ме позивали и где сам стекао знање о пословању уопште, а и о томе како у конкретно мом бизнису доћи до тржишта – навео је Никола Станишић.
- Одлучио сам да за намазе основа буду шумске печурке јер оне спадају у најздравије плодове природе.Палета производа садржи шест различитих укуса са печуркама, а то су вргањ, лисичарка, црна труба, смрчак, црни и бели тартуф као и две врсте хумуса, натур и пикант. Поред органских печурака, у састав наших производа иде још и леблебија, хималајска со, хладно цеђено сунцокретово или хладно цеђено маслиново уље и зачини. Сировину набављамо од сертификованих компанија, чије се откупне станице налазе по планинским пределима Србије, а и друге додатке, такође, набављамо овде. Производ је намењен свима онима који желе здраво да се хране.
Због брзог ширења пословања, истиче, намази од печурака не производе се више у Ветернику, већ у Бачком Градишту у општини Бечеј, где постоји фирма која капацитетом и условима производње испуњава потребе бренда ”Шумска тајна”.
– У Ветернику нам је и даље седиште предузећа, а све остало раде укупно осам компанија. Пребацили смо посао на друге компаније које нам пружају одличан квалитет услуге – каже Никола Станишић.
З. Делић