Otvorena deonica autoputa od Preljine do Pakovraće
ČAČAK: Premijerka Ana Brnabić istakla je da su putevi ono što spaja ljude i podsetila da se u Srbiji trenutno gradi ukupno 12 auto-puteva i brzih saobraćajnica, čija je ukupna vrednost 3,8 milijardi evra.
U prisustvu predsednice Vlade i ministra Tomislava Momirovića juče je otvorena za saobraćaj deonica auto-puta „Miloš Veliki” od Preljine kod Čačka do Pakovraća, u dužini oko 11,5 kilometara. Ta trasa je u sastavu deonice auto-puta Preljina–Požega od 30,9 kilometara, na kojoj je glavni izvođač kineska kompanija „Čajna roud end briy korporejšn„. Ana Brnabić se provozala autobusom novim auto-putem i istakla da je ovo veliki dan za Srbiju, tim pre što se očekuju manje gužve kroz Čačak, naročito tokom letnjih odmora i vikendom, jer je sav tranzitni saobraćaj preusmeren na novu obilaznicu.
Premijerka je prisustvovala jučerašnjem događaju umesto predsednika Srbije Aleksandra Vučića, koji je otkazao obaveze zbog smrti bivše supruge. Ona se radnicima i predstavnicima firme CRBC obratila na kineskom, i prenela im zahvalnost predsednika Aleksandra Vučića.
- Hvala vam na svemu. Mislim da je predsednik Vučić 12 puta posetio ovaj deo. Žao mi je što on nije mogao da dođe, ali sigurna sam da će doći da vam se zahvali. Da nastavimo što jače do Požege. Ostalo je još malo, važno je da završimo što pre. Jedna trećina cele trase su tuneli i mostovi - rekla je Brnabić.
Naglasila je da se sada „približavamo Požegi na manje od 20 kilometara” i izrazila nadu da će to biti urađeno do kraja ove ili u prvom kvartalu 2023. godine. Dodala je da je deonica Preljina–Požega građevinski vrlo zahtevna za izvođače, s obzirom na to da je trećina trase u tunelima i mostovima. Napomenula je da su to sve stvari koje se nisu radile decenijama, a sada se realizuju. Na pitanje novinara kako se to dogodilo da se stalno pomeruju rokovi i za auto-put do Požege, rekla da je to zato što vlast ima mnogo ambicioznije rokove od onih predviđenih ugovorima, kao i da je na pomeranje uticala pandemija, ali i druge objektivne stvari. Naglasila je da je za auto-put Preljina–Požega rok u ugovoru do jula 2023. i da će svakako ta deonica biti otvorena pre toga. Ona dodaje da država ima dovoljno novca za sve velike projekte, i da i pored svih radova koje podstiče država javni dug je konstantno pod kontrolom.
- Možemo, radimo, i nema tu nikakvih problema. Čini mi se da bi mogli i više, ali nemamo dovoljno radnika i građevinske operative. Mi ovakve stvari nismo radili decenijama, i mnoge stvari ponovo učimo, naši inženjeri dugo nisu imali prilike da rade na ovakjvim projektima, probijanju tunela i građenju mostova - kaže Brnabić, dodajući da će u budućnosti sve biti lakše.
Podseća da su političari do 2012. godine ostavili zemlju sa ogromnom stopom nezaposlenosti, zatvorenim fabrikama i deficitom u buyetu.
- Imali smo dug koji je stalno rastao, a narod ništa od toga nije imao, ni puteve, ni škole, ništa nisu imali. Sada imate potpuno drugačiju Srbiju. Zemlju koja smanjuje javni dug, a otvara nove puteve, škole i bolnice. Imamo snage i uprkos pandemiji. Tadašnji političari su samo krali, što vidite i danas. Oni imaju pare da kupuju klubove premijer lige - rekla je premijerka.
Auto-put od Preljine do Požege je regionalna saobraćajnica, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd–Sarajevo, jer od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH. Kompanija „Konstrakšn korporejšn of Čajna” počela je krajem prošle godine radove na obilaznici oko Gornjeg Milanovca, koja će ovaj grad da spoji sa auto-putem „Miloš Veliki” i da izmesti teretni saobraćaj iz centra grada. Prema ugovoru, ista kompanija će u maju ove godine početi izgradnju obilaznice oko Užica i tunela Kadinjača, a kasnije i obilaznica oko Požege. Planirano je da se na budućem auto-putu ka Crnoj Gori izgradi krak ka Višegradu u Republici Srpskoj i Dugoj Poljani, na pravcu ka Novom Pazaru.
S. Stanković