Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NEKTAR Od male firme do velikog brenda

01.01.2019. 13:41 13:49
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Svaka šesta jabuka koja ostane u Srbiji , završi u “Nektar” proizvodima. Za dve decenije  ova kompanija, koja je krenula kao mala porodična firma, postala je naš poznati brend, koji kreira preko milijardu evra vrednosti u Srbiji.

Svih dvadeset godina poslovala je pozitivno, odnosno s profitom koji je reinvestirala u proizvodnju, nove tehnologije, akvizicije. Zato sada 30 odsto proizvodnje izvozi i to ne samo u zemlje regiona već i u preko 60 država na skoro svim kontinentima.

-  Za ovih 20 godina kreirali smo preko milijardu evra bruto dodate vrednosti u Srbiji i  kao porodična kompanija smo od osnivanja, koje je bilo kako kažu Amerikanci grinfild, od nule prešli put do regionalnog lidera. Nismo menjali vlasničku strukturu i to je sigurno doprinelo našem uspehu. Dalo nam je fleksibilnost, brzinu u odlukama, nezavisnost i fokus na ono što najbolje radimo–  razvijamo brendove, pravimo najkvalitetnije voćne sokove, hranu, vodu, i alkoholna pića– objašnjava u razgovoru za „Dnevnik“ generalni direktor „Nektar grupe“ Mihailo Janković.- Osnovna vizija porodice Radun bila je proizvodnja zdravih proizvoda i stoga smo ponosni  na činjenicu da visok kvaltet naših proizvoda dolazi iz vertikalno integrisanog lanca proizvodnje, s naših  plantaža voća od preko 650 hektara različitog domaćeg voća kao i iz saradnje s preko 10.000 farmera, i da svaka šesta jabuka koja ostane u Srbiji, završi u nektar proizvodima.

Kako ste započeli biznis?

- Ako pogledamo unazad istorijat kompanije bilo je mnogo važnih trenutaka u razvoju kompanije koje su neposredno uticale na rast. Možda najvažnija je 1998. godina kada je porodica Radun odlučila da krene ovim putem i osnuje Kompaniju „Netar“, doduše s prvim proizvodom – jabukovim sir­ćetom. Već 1999. godine kreće se u proizvodnju sokova. Slogan „Nije svejedno“, koji ne samo da je obeležio marketing kompanije već je prerastao u našu poslovnu filozofiju lansiran je 2002. godine.

Svaka šesta jabuka koja ostane u Srbiji završi u „Nektarovim” proizvodima

Godinu dana kasnije akvizirali smo Kompaniju „Delišes hani“ što jeste bio veliki iskorak za nas jer smo time povećali kapaciteta prerade. Kompaniju „Heba“ kupili smo 2008. godine, a onda 2011. godine pravimo potez koji je malo ko očekivao – uspešno kupujemo Kompaniju „Fruktal“, vodećeg slovenačkog proizvođača voćnih sokova i jednog od najvećih brendova bivše Jugoslavije.

Koliko danas imate pogona, gde i koliko je zaposlenih?

– Ponosni smo što je svih ovih godina vlasništvo kompanije nepromenjeno - i dalje smo domaća porodična kompanija. Ukupno imamo šest proizvodnih postrojenja s proizvodnim pogonima u tri zemlje: Srbiji, Makedoniji i Sloveniji. „Nektar“ je regionalni lider u proizvodnji voćnih sokova, zapošljava više od 1.300 radnika, sarađuje s 10.000 farmera. Ima šest proizvodnih lokacija - tri u Srbiji (Vladičin Han, Bačka Palanka i Bujanovac), dve u Sloveniji i jednu u Makedoniji. Aktivnostima kompanije za ovih 20.godina  podržano je preko 5.500 radnih mesta u Srbiji.

Koliko je učešće vaših proizvoda na srpskom tržiš­tu, a koliko na tržištima drugih država?

– Neltar je pokazao da može uspešno da se bori sa velikim multinacionalnim kompanijama i s regionalnim konglomeratima – po poslednjoj listi koju objavljuje slovenački Valikon, a koja rangira top brendove u regionu bivše Jugoslavije, „Nektar“ i „Fruktal“ zajedno zauzimaju osmo  mesto na toj listi 25 top brendova.  Jedina smo kompanija koja je porodična, odnosno koja nije deo multinacionalnih korporacija ili regionalnih konglomerata i kojoj je centar donošenja odluka u Srbiji.


Kompanija raste kroz zaposlene

- Trudimo se da se kao porodična kompanija razvijamo i rastemo kroz naše zaposlene. Danas smo jedna velika porodica koja broji preko 1.300 zaposlenih.  Mogu da kažem da naše zaposlene krase stručnost, želja za dokazivanjem/ pobedom i poklapanje s našim vrednostima. „Nektar“ je porodična kompanija u kojoj je potrošač u centru, a insistiramo na izvrsnosti i inovativnosti u onome što radimo, uz domaćinsko ponašanje prema sredini u kojoj poslujemo, brigu i rast kroz naše zaposlene, a uz sve to smo ponosni na naš pobednički duh. Posebno smo posvećeni razvoju talenata u okviru organizacije, i konstantim usavršavanjem jer ljudi čine naš uspeh.


Osim u regionu u kojem smo dominantni lider  u sokovima s 22 odsto tržišnog učešća, od čega na dominantnim tržištima Srbije i Slovenija ta tržišna učešća dosežu i 30 i 40 odsto, svoje proizvode izvozimo u preko 60 zemalja na svim kontinentima, a 30 odsto naših prihoda dolaze iz izvoza. I to jeste naše opredeljenje za sledećih dvadeset godina - da generišemo mnogo veće prihode od izvoza i zato moramo da nastavimo da budemo konkurentni na globalnom tr­žištu.

Kakvi su dalji planovi kompanije „Nektar”?

– U prvih 20 godina osvojili smo tržište bivše Jugoslavije, u sledećih 20 osvajamo globalno tržište. Želimo da ostanemo kompanija koja neguje porodične vrednosti, da dostignemo 500 miliona evra godišnjeg prihoda, da u našem sistemu vrednosti stvorimo pet milijardi evra bruto dodate vrednosti u Srbiji. Želimo da izvozimo u preko 100 zemalja širom sveta i da postanemo regionalni lider u proizvodnji zdrave hrane i globalni igrač u proizvodnji sokova. Naravno, želimo da u svemu što radimo ostanemo verni nije svejedno filozofiji poslovanja.

Prehtodnih godina poka­zali ste socijalnu odgovornost, uključili ste se pa i sami vodili nekoliko akcija vaznih za sve građane Srbije.

- Važno nam je da vratimo sredini iz koje smo potekli. Trudimo se da svoje vrednosti prenesemo i na širu zajednicu. Od 2014. godine, Nektar grupa je za društveno odgovorne aktivnosti i pomoć zajednici

Srbije i regiona izdvojila sredstva u iznosu od preko 800.000 evra. Naša najveća pojedinačna akcija bila je “Nije svejedno kad bebe dolaze’ kojom smo kao porodična kompanija, preduzeli konkretne mere za proširenje porodice. Problem nataliteta je naša svakodnevnica i to ne samo u Srbiji. Svake godine imamo oko 60.000 ljudi manje, i to je zabrinjavajuća činjenica za državu.. Akcijom „Nije svejedno kad bebe dolaze“ investirali smo preko 250.000 evra u GAK Narodni front, u modernizaciju opreme za vantelesnu oplodnju, što je omogućilo da se veći broj parova podvrgne pokušaju vantelesne oplodnje. Naš cilj je svakako da skrenemo pažnju na probleme od društvenog značaja, i da svojim aktivnostima damo primer i drugim privrednim subjektima.  

Ljubinka Malešević

 

 

 

Piše:
Pošaljite komentar
Nektar u Bačkoj Palanci za novu liniju 1,5 miliona evra     

Nektar u Bačkoj Palanci za novu liniju 1,5 miliona evra     

13.06.2018. 12:51 12:53