Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Najintenzivnije se radi pruga između Novog Sada i Vrbasa

28.07.2022. 10:42 11:01
Piše:
Foto: Dnevnik/R. Hadžić

Tri i po meseca od kako je u aprilu obustavljen železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice, duž cele trase buduće brze pruge koja će spojiti ta dva vojvođanska grada sa državnom granicom, dugoj 108 kilometara, na kojoj je demontaža koloseka završena kako je i planirano, 6. juna, obavljaju se radovi na više mesta  prema utvrđenoj dinamici.

Upak, najintenzivnije se radi na deonici između Novog Sada i Vrbasa.

U železničkoj stanici u Novom Sadu, iza zaštitne ograde radnici kineskog konzorcijuma „China Railway International” i „China Communications Construction Company“, kojem je poverena izgradnja treće deonice pruge za vozove koji će ići do 200 kilometara na sat između Beograda i granice sa Mađarskom, sa domaćim podizvođačima rade više poslova.

U toku je rekonstrukcija trećeg i četvrtog perona, koja obuhvata ugradnju armature i betoniranje, kao i bušenje rupa za ankere na temeljima nadstrešnice. Na drugom i trećem peronu u jeku je postavljanje novih behaton ploča, kao i demontaža starih mermernih ploča sa dela stanične fasade ka peronima, a gradi se i pothodnik kojim će putnici izlaziti na perone čija je rekonstrukcija u toku.

U toku je rekonstrukcija trećeg i četvrtog perona na novosadskoj železničkoj stanici, koja obuhvata ugradnju armature i betoniranje, kao i bušenje rupa za ankere na temeljima nadstrešnice

U stanici Stepanovićevo radnici postavljaju armaturu i betoniraju peronske zidove, dok su u Kisaču u toku pripremni radovi za izgradnju takvih zidova.

Na 12,5 kilometara dugoj deonici Novi Sad – Rumenka – Kisač raščišćava se teren, seče drveće u okviru pripreme donjeg stroja  trase  buduće brze pruge. Na ovom potezu u toku su i geomehanička ispitivanja, kao i geodetska kontrola do sada realizovanih aktivnosti.

Predviđena je rekonstrukcija devet železničkih stanica – Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja tri nove stanice sa staničnim kapacitetima – u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu

Između Vrbasa i Naumovićeva počelo je uklanjanje drveća i šiblja na trasi vijadukta kod Velikog bačkog kanala, a trenutno se grade još dva nadvožnjaka na ovoj deonici, kao i jedan podvožnjak i propust.

- Na deonici između Naumovićeva i Subotice izmeštaju se kablovi u zoni izvođenja radova – kaže portparol u „Infrastrukturi železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević. -  U Bajnatskoj ulici u Subotici počela je izgradnja novog podvožnjaka, dok je u okviru priprema za izgradnju još jednog podvožnjaka u ovom gradu, u Lošinjskoj ulici, u toku izmeštanje kablova.  Gradnja treće deonice brze pruge zvanično je počela 22. novembra prošle godine, a 7. aprila je obustavljen saobraćaj zbog radova, međutim, prevoz putnika i robe obavlja se zaobilaznim pružnim pravcima.  Tokom obustave železničkog saobraćaja, vozovi  saobraćaju osnovnim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad Ranžirna – Rasputnica Sajlovo – Oyaci – Bogojevo – Sombor – Subotica i dopunskim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad Ranžirna – Rasputnica Sajlovo – Rimski Šančevi – Orlovat – Zrenjanin – Banatsko Miloševo – Senta – Subotica.  „Infrastruktura železnice Srbije“ rekonstruisala je regionalne železničke pravce Novi Sad – Bogojevo i Senta – Subotica, kako bi njima železnički saobraćaj mogao nesmetano da se odvija tokom izgradnje pruge za velike brzine.

Rok za  završetak je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice, a to znači do kraja 2024. godine

Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Kelebije,  obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.


Pobijanje šipova u Partizanskoj

U Partizanskoj ulici u Novom Sadu, kako smo i videli na terenu, stiglo se do pobijanja šipova za budući nadvožnjak. To potvrđuje i portparol u „Infrastrukturi železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević, koji kaže da se na to gradilište brze pruge dovoze novi šipovi i do sada ih je stiglo 16, a za četiri od njih već je obavljeno betoniranje. Istovremeno se izmešta elektro instalacija i kanalizacije sa područja podvožnjaka u Partizanskoj ulici.


Predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnju tri nove stanice sa staničnim kapacitetima – u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu. U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometra.

Rok za  završetak je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice, a to znači  do kraja 2024. godine. Vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.

Z. Milosavljević

Piše:
Pošaljite komentar