Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Најинтензивније се ради пруга између Новог Сада и Врбаса

28.07.2022. 10:42 11:01
Пише:
Фото: Дневник/Р. Хаџић

Три и по месеца од како је у априлу обустављен железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице, дуж целе трасе будуће брзе пруге која ће спојити та два војвођанска града са државном границом, дугој 108 километара, на којој је демонтажа колосека завршена како је и планирано, 6. јуна, обављају се радови на више места  према утврђеној динамици.

Упак, најинтензивније се ради на деоници између Новог Сада и Врбаса.

У железничкој станици у Новом Саду, иза заштитне ограде радници кинеског конзорцијума „China Railway Интернатионал” и „China Communications Цонструцтион Company“, којем је поверена изградња треће деонице пруге за возове који ће ићи до 200 километара на сат између Београда и границе са Мађарском, са домаћим подизвођачима раде више послова.

У току је реконструкција трећег и четвртог перона, која обухвата уградњу арматуре и бетонирање, као и бушење рупа за анкере на темељима надстрешнице. На другом и трећем перону у јеку је постављање нових бехатон плоча, као и демонтажа старих мермерних плоча са дела станичне фасаде ка перонима, а гради се и pothodnik којим ће путници излазити на пероне чија је реконструкција у току.

У току је реконструкција трећег и четвртог перона на новосадској железничкој станици, која обухвата уградњу арматуре и бетонирање, као и бушење рупа за анкере на темељима надстрешнице

У станици Степановићево радници постављају арматуру и бетонирају перонске зидове, док су у Кисачу у току припремни радови за изградњу таквих зидова.

На 12,5 километара дугој деоници Нови Сад – Руменка – Кисач рашчишћава се терен, сече дрвеће у оквиру припреме доњег строја  трасе  будуће брзе пруге. На овом потезу у току су и геомеханичка испитивања, као и геодетска контрола до сада реализованих активности.

Предвиђена је реконструкција девет железничких станица – Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградња три нове станице са станичним капацитетима – у Руменки, Врбасу и Ловћенцу

Између Врбаса и Наумовићева почело је уклањање дрвећа и шибља на траси вијадукта код Великог бачког канала, а тренутно се граде још два надвожњака на овој деоници, као и један подвожњак и пропуст.

- На деоници између Наумовићева и Суботице измештају се каблови у зони извођења радова – каже портпарол у „Инфраструктури железнице Србије“ Ненад Станисављевић. -  У Бајнатској улици у Суботици почела је изградња новог подвожњака, док је у оквиру припрема за изградњу још једног подвожњака у овом граду, у Лошињској улици, у току измештање каблова.  Градња треће деонице брзе пруге званично је почела 22. новембра прошле године, а 7. априла је обустављен саобраћај због радова, међутим, превоз путника и робе обавља се заобилазним пружним правцима.  Током обуставе железничког саобраћаја, возови  саобраћају основним помоћним превозним правцем Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Oyaci – Богојево – Сомбор – Суботица и допунским помоћним превозним правцем Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Римски Шанчеви – Орловат – Зрењанин – Банатско Милошево – Сента – Суботица.  „Инфраструктура железнице Србије“ реконструисала је регионалне железничке правце Нови Сад – Богојево и Сента – Суботица, како би њима железнички саобраћај могао несметано да се одвија током изградње пруге за велике брзине.

Рок за  завршетак је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице, а то значи до краја 2024. године

Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије,  обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.


Побијање шипова у Партизанској

У Партизанској улици у Новом Саду, како смо и видели на терену, стигло се до побијања шипова за будући надвожњак. То потврђује и портпарол у „Инфраструктури железнице Србије“ Ненад Станисављевић, који каже да се на то градилиште брзе пруге довозе нови шипови и до сада их је стигло 16, а за четири од њих већ је обављено бетонирање. Истовремено се измешта електро инсталација и канализације са подручја подвожњака у Партизанској улици.


Предвиђена реконструкција девет железничких станица - Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградњу три нове станице са станичним капацитетима – у Руменки, Врбасу и Ловћенцу. У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.

Рок за  завршетак је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице, а то значи  до краја 2024. године. Вредност уговора је 1,16 милијарди долара.

З. Милосављевић

Пише:
Пошаљите коментар