Mihajlović i Pakovič potpisali dva memoranduma
Zorana Mihajlović i Laslo Palkovič potpisali su danas dva memoranduma, koji se odnose na nadogradnju železničke pruge između Subotice i Segedina i unapređenje rada brodske prevodnice na Tisi
SUBOTICA: Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović i ministar za inovacije i tehnologiju Mađarske Laslo Palkovič potpisali su danas dva memoranduma, koji se odnose na nadogradnju železničke pruge između Subotice i Segedina i unapređenje rada brodske prevodnice na Tisi.
Memorandumi o rezumevanju između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva za inovacije potpisani su u okviru zajedničke sednice vlada Srbije i Mađarske u Subotici.
Ovom prilikom potpisana je i Izjava o namerama o unapređenju infrastrukturnih veza između Republike Srbije i Mađarske, koju su potpisali premijeri Srbije i Mađarske, Ana Brnabić i Viktor Orban.
Memorandum o razumevanju između dva ministarstva o nadogradnji železničke pruge između Subotice i Segedina omogućiće da se postojeća pruga Subotica-Horgoš-Segedin rekonstruiše na komercijalnu brzinu do 120 kilometar na sat, uz povećanje nosivosi pruge na 22,5 tona osovinskog pritiska.
Kao mogući izvor finansiranja za ovaj projekat označen je Okvirni sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji između Vlade Mađarske i Vlade Srbije u oblasti infrastrukturnih projekata, potpisan prošle godine, a procenjena vrednost radova je oko 58,8 miliona evra.
Mađarska strana planira da ovu prugu produži do grada Hodmezovašarhel?, a potom i do Bekeščabe prema istoku, odnosno Baje prema zapadu.
Ova linija se može povezati s jedne strane s projektom brze pruge Beograd-Budimpešta, a s druge strane prema gradovima Kečkemet i Nađkereš u Mađarskoj, čime bi sistemom železničkih veza bio povezano više od milion stanovnika na ovom području u Srbiji i Mađarskoj.
Drugi memorandum, o unapređenju rada brodske prevodnice na srpskom delu reke Tise, omogućiće da se poveća prevodnica u sastavu brane kod Novog Bečeja. Cilj rekonstrukcije je da se omogući istovremeno prevođenje više od jednog broda, koliko dozvoljavaju gabariti postojeće prevodnice, u cilju povećanja saobraćaja ovom rekom na kojoj je Sporazumom Srbije i Mađarske iz 2017. plovidba otvorena za brodove svih država.
Povećanje propusne moći prevodnice istovremeno je i uslov za realizaciju zajedničke inicijative dve zemlje da se reka Tisa uključi u sistem Evropskih koridora, odnosno TEN-T mrežu.