Михајловић и Пакович потписали два меморандума
Зорана Михајловић и Ласло Палкович потписали су данас два меморандума, који се односе на надоградњу железничке пруге између Суботице и Сегедина и унапређење рада бродске преводнице на Тиси
СУБОТИЦА: Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић и министар за иновације и технологију Мађарске Ласло Палкович потписали су данас два меморандума, који се односе на надоградњу железничке пруге између Суботице и Сегедина и унапређење рада бродске преводнице на Тиси.
Меморандуми о резумевању између Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Министарства за иновације потписани су у оквиру заједничке седнице влада Србије и Мађарске у Суботици.
Овом приликом потписана је и Изјава о намерама о унапређењу инфраструктурних веза између Републике Србије и Мађарске, коју су потписали премијери Србије и Мађарске, Ана Брнабић и Виктор Орбан.
Меморандум о разумевању између два министарства о надоградњи железничке пруге између Суботице и Сегедина омогућиће да се постојећа пруга Суботица-Хоргош-Сегедин реконструише на комерцијалну брзину до 120 километар на сат, уз повећање носивоси пруге на 22,5 тона осовинског притиска.
Као могући извор финансирања за овај пројекат означен је Оквирни споразум о економској и техничкој сарадњи између Владе Мађарске и Владе Србије у области инфраструктурних пројеката, потписан прошле године, а процењена вредност радова је око 58,8 милиона евра.
Мађарска страна планира да ову пругу продужи до града Ходмезовашархел?, а потом и до Бекешчабе према истоку, односно Баје према западу.
Ова линија се може повезати с једне стране с пројектом брзе пруге Београд-Будимпешта, а с друге стране према градовима Кечкемет и Нађкереш у Мађарској, чиме би системом железничких веза био повезано више од милион становника на овом подручју у Србији и Мађарској.
Други меморандум, о унапређењу рада бродске преводнице на српском делу реке Тисе, омогућиће да се повећа преводница у саставу бране код Новог Бечеја. Циљ реконструкције је да се омогући истовремено превођење више од једног брода, колико дозвољавају габарити постојеће преводнице, у циљу повећања саобраћаја овом реком на којој је Споразумом Србије и Мађарске из 2017. пловидба отворена за бродове свих држава.
Повећање пропусне моћи преводнице истовремено је и услов за реализацију заједничке иницијативе две земље да се река Тиса укључи у систем Европских коридора, односно ТЕН-Т мрежу.