Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kazahstanci iz Novog Sada osvajaju pruge Balkana

14.12.2017. 09:47 09:56
Piše:
Foto: Dnevnik/Branko Lučić

U jedino srpsko preduzeće za održavanje, remont i izgradnju pruga ZGOP iz Novog Sada uloženo je više od četiri miliona evra za nepunu godinu otkako je u posedu kazahstanske kompanije, koja sada umesto „Žol žendeuši” privređuje pod imenom „Integro konstrakšn”. 

Direktor preduzeća ZGOP Zoran Stanojević kaže da početkom naredne godine treba da stigne, između ostalog, 25 dvoputih kranova za transport i ugradnju dugih šina, šest hoper dozatora za transport i ugradnju tucanika, „ mercedes-unimag” kamion za AT zavarivanje, mašina za ET zavarivanje…

– To su mašine koje su ugovorene i avansno plaćene polovinom godine ali nisu odmah isporučene jer takve mehanizacije nema na lageru, već se rade po naruybini, skupa je i zahteva duže vreme da se napravi – objašnjava Stanojević, i ističe da prave planove za novo investiciono ulaganje dogodine jer se „Integro” prilikom kupovine ZGOP-a obavezao na to da za dve godine uloži oko 9,5 miliona evra. – Planiramo da kupimo mašinu za regulisanje smera i nivelisanje skretnice, koja je ključna u poslu, a vredna je tri miliona evra.

Po njegovim rečima, sada ZGOP i „Infrastruktura železnice Srbije” razgovoraju o modernizaciji i rekonstrukciji nekoliko važnih regionalnih pruga, a početkom 2018. godine će se znati tačno koje pružne  deonice će se obnavljati.

– Očekujemo i podizvođački ugovor s kineskim kompanijama s kojima pregovoramo da radimo rekonstrukciju pruge Beograd – Stara Pazova u sklopu velikog projekta izgradnje pruge Beograd–Budimpešta. Ta pruga će se raditi u fazama, a ukoliko dobijemo posao, imamo mogućnosti da se odmah uključimo u izgradnju – naveo je direktor. – S kazahstanskom kompanijom dogovaramo i razvoj kompanije van granica Srbije pa se nadamo polovinom 2018. godine poslu rekostrukciju više deonica u Bugarskoj, za koji smo se javili na tender. Do tada treba da se poveća broj zaposlenih s trenutnih 260 na 350, a nedostaju inženjeri svih struka, mašinski, građevinski, elektro i saobraćajni i rukovaoci specijalnih građevinskih mašina.

Stanojević ističe da je za ZGOP najvažnije da dobro sarađuju s JP „Železnice Srbije” jer bi to doprinelo bržem razvoju novosadskog i kazahstanskog preduzeća, i da napokon, umesto podizvođača, budu nosioci posla. 


Rimski šančevi – Titel

ZGOP trenutno rekonstruiše prugu Rimski šančevi – Titel, dugu 38 kilometara, što treba da  završi početkom godine. 

– Rekonstrukcija tog pružnog pravca  je u sklopu deonice Pančevo – Orlovat – Novi Sad – objašnjava direktor Stanojević, i kaže da su šine i pragovi na tom putnom pravacu loši, vozovi se jedva kreću, ali da će, kada posao završe, vozovi brže prelaziti kilometre.


Predstavnik „Integro konstrašna” Azamat Nurlibjakov, koji trenutno boravi u Novom Sadu, kaže da je kompanija u protekle dve decenije postojanja izgradila 2.000 kilometara pruga i remontovala 5.000 kilometara, a da, u zavisnosti od sezone, upošljava između 1.500 i 2.000 radnika. Ima čak 2.000 komada mehanizacije, za razliku od ZGOP-a, koji je po tome pet puta manji jer ima 400 mašina.  – Radimo na tome da ZGOP postane lider na Balkanu pa ćemo nastojati da preduzeće uključimo u međunarodne projekte jer radimo širom sveta – u Evropi, Aziji, na Bliskom istoku. „Integro” učestvuje i u izgradnji i rekonstrukciji pruga u Ruskoj Federaciji, pa sarđuje s „Ruskom državnom železnicom” (RŽD), a u Kazahstanu je ključni partner s tamošnjom državnom železnicom – naveo je Azamet Nurlibjakov.

Z. Delić

Piše:
Pošaljite komentar