Ikea otvorila vrata predstavnicima medija
BEOGRAD: Generalni direktor kompanije Ikea za jugoistočnu Evropu Stefan Vanoverbeke je izjavio danas da će robna kuća u Beogradu, koja će biti otvorena 10. avgusta, biti 400. robna kuća Ikee u svetu i da Ikea planira dugo da ostanu u našoj zemlji.
Robna kuća Ikea "Beograd Istok" kod Bubanj potoka danas je "otvorila vrata" za predstavnike medija, uoči zvaničnog početka rada 10. avgusta.
"Drago nam je što ste došli u tolikom broju, cekamo dugo na otvaranje robnu kuće u Beogradu i jako smo uzbuđeni, ovde smo da ostanemo mnogo godina", naglasio je Vanoverbeke na prezentaciji Ikee toko švedskog doručka za predstavnike medija.Kako je rekao, Ikea je odgovorna kompanija koja želi da ponudi veliku vrednost po niskim cenama.
Kaže da je u ponudi 9.500 artikala i da se svake godine oko 2.500 artikala inovira kako bi se što više u susret izašlo potrebama kupaca i to tako da ih svako može priuštiti.Vanoverbeke je rekao da imaju fantastičan tim zaposlenih i da je inspiracija te kompanije kultura siromašnog regiona Smaland čiji je najvažniji deo zajedništvo.
Kako je rekao, Ikea želi da omogući svim kupcima da kupuje gde, kad i šta žele, zbog čega planiraju da se šire u regionu.Tako je planirano, dodao je on, otvaranje robne kuće u Bukureštu i prve robne kuće u Sloveniji.On je podsetio da je Ikea osnovana 1943. sa ciljem da omogući "divan dizajn po pristupačnim cenama", a vizija je da se kreira bolji život kod kuće za mnoge ljude.
Dom je najvažnije mesto za ljude, naglasio je Vanoverbeke.Svi materijali koje koristi Ikea su obnovljivi, odnosno recikliraju se, a ta kompanija je i potpuno posvećena energetskoj efikanosti, tako da svi proizvodi štede energiju i druge resurse.Pola zaposlenih u robnoj kući su žene.
Direktor robne kuće u Beogradu Vladimir Moga je rekao da je Ikea u Srbiji zaposlila ukupno 416 radnika i da je bilo više od 25.000 aplikacija za ta radna mesta.“Želimo da izgradimo tipičan entuzijazam i timski duh, da se oslanjamo jedni na druge. Ključno za uspeh je da verujemo jedni u druge”.
Naveo je da je u robnu kuću u Beogradu uloženo 70 miliona evra, da ima 9.500 proizvoda, da prostor ima 35.000 kvadratnih metara, restoran sa 500 mesta, da ima ukupno 25 eko kasa, kao i da parking ima 1.400 vozila.Inače, srpska Ikea prva je u kojoj će odmah po otvaranju biti omogućena i on-lajn kupovona, dodao je on.
Foto Tanjug/ Zoran Žestić
Ovo je jedna od najodrživijih objekata Ikee, dodao je on precizirajući da ima 1.300 solarnih panela koji daju 20 odsto energije, a koriste se i geotermalni izvori energije, geotermalne pumpe, kišnica i drugo.“Koristimo samo LED sijalice, imamo stanicu za tretman đubreta vodom. Sortiramo 23 frakcije otpada. Imaćemo i punjače za električna vozila”, rekao je on, dodajućo da postoji i više od 10 Ikea aplikacija za pametne telefone.
Kupci mogu sami da sklapaju nameštaj, a mogu i da koriste usluge prevoza i sklapanja, kao vodiča odnosno planera prilikom izbora nameštaja.Na rasplaganju su im i metar, olovke i drugo.
“Možete isprobati nameštaj, na primer, pustiti decu da skaču po krevetima. Kada je reč o restoranu nudimio lokalnu i švedsku kuhinju, a posebno preporučujemo lososa, kafu i čokoladu. Imamo i Smaland igraonicu gde možete ostaviti decu. Imamo i odeljenje "To je što je", gde možete kupiti stvari samo takve kakve jesu”, rekao je Vanoverbeke.
Menadžerka za korporativne komunikacije Maja Vujašković Đureinović je rekla da do sada nisu imali toliki broj medija na promociji robne kuće - više od 200 akreditovanih novinara.Ona je podsetila da su pre 26 godina poslednji put bili dostupni Ikea proizvodi u Beogradu.“Sada nudimo Ikea proizvode na 34.000 kvadata, a tada su bili na svega 1.000 kvadrata u ponudi”.
Ona je predstavila i prvi katalog na srpskom jeziku.Prvi katalog je inače štampan 1951. i sada je najtiražnija štampana publikacija na svetu.Svake godine se štampa u 200 miliona primeraka, na 35 jezika u u 52 zemlje se distribuira."Imamo preko miliona kopija na srpskom jeziku, od čega će se više od 900.000 besplatano deliti u radijusu od 60 km od robne kuće”.Vujašković Ćureinović ističe da je slogan novog kataloga za 2018. “Napravi mesto za život”.
Foto Tanjug/ Zoran Žestić
Menadžerka za enterijer Ana Krnetić je rekla da Ikea želi da su istraživali kako žive ljudi u Srbiji kako bi ponudili što bolja rešenja za njihov dom.“Radili smo istraživanje u više od 60 domova u radijusu od 60 km i razgovarali sa ljudima, otvarali ormane i zavirivali u ćoškove kako bi videli kako ljudi žive i da bi iznašli nova rešenje”.
Ikea je istraživala i strukturu stanova - preko 60 odsto ljudi živi sa decom, u stanovima sa jednom ili više spavaćih soba.Građani su vlasnici stanova 52 odsto, više od 10 godina žive u istom prostoru, najčešće u prostoru od 41 do 60 kvadrata, navela je Krnetić.Ona ističe se polako kvadratura povećava kako se ide od centra ka periferiji.
Prosečan broj članova domahinstva je 2,9 članova.Beoađanima je najvažnije da se u domu osećaju bezbedno i sigurno, pokazuje istraživanje.Oko 50 odsto ljudi već pravilo neke promene u domu, ali ih ograničava novac.
“Beograđani pate od manjka prostora i vremena, u većem su procentu vlasnici kuća i stanova, iako žive u manjem prostoru nego u Evropu. Najvažnije im je da namestaj bude funkcionalana, vole da se druže kod kuće i deca su im prioritet”, rekla je Krnetić.
Ikea je prisutna u 49 zemalja sveta i ima više od 180.000 zaposlenih