Икеа отворила врата представницима медија
БЕОГРАД: Генерални директор компаније Икеа за југоисточну Европу Стефан Вановербеке је изјавио данас да ће робна кућа у Београду, која ће бити отворена 10. августа, бити 400. робна кућа Икее у свету и да Икеа планира дуго да остану у нашој земљи.
Робна кућа Икеа "Београд Исток" код Бубањ потока данас је "отворила врата" за представнике медија, уочи званичног почетка рада 10. августа.
"Драго нам је што сте дошли у толиком броју, цекамо дуго на отварање робну куће у Београду и јако смо узбуђени, овде смо да останемо много година", нагласио је Вановербеке на презентацији Икее токо шведског доручка за представнике медија.Како је рекао, Икеа је одговорна компанија која жели да понуди велику вредност по ниским ценама.
Каже да је у понуди 9.500 артикала и да се сваке године око 2.500 артикала иновира како би се што више у сусрет изашло потребама купаца и то тако да их свако може приуштити.Вановербеке је рекао да имају фантастичан тим запослених и да је инспирација те компаније култура сиромашног региона Смаланд чији је најважнији део заједништво.
Како је рекао, Икеа жели да омогући свим купцима да купује где, кад и шта желе, због чега планирају да се шире у региону.Тако је планирано, додао је он, отварање робне куће у Букурешту и прве робне куће у Словенији.Он је подсетио да је Икеа основана 1943. са циљем да омогући "диван дизајн по приступачним ценама", а визија је да се креира бољи живот код куће за многе људе.
Дом је најважније место за људе, нагласио је Вановербеке.Сви материјали које користи Икеа су обновљиви, односно рециклирају се, а та компанија је и потпуно посвећена енергетској ефиканости, тако да сви производи штеде енергију и друге ресурсе.Пола запослених у робној кући су жене.
Директор робне куће у Београду Владимир Мога је рекао да је Икеа у Србији запослила укупно 416 радника и да је било више од 25.000 апликација за та радна места.“Желимо да изградимо типичан ентузијазам и тимски дух, да се ослањамо једни на друге. Кључно за успех је да верујемо једни у друге”.
Навео је да је у робну кућу у Београду уложено 70 милиона евра, да има 9.500 производа, да простор има 35.000 квадратних метара, ресторан са 500 места, да има укупно 25 еко каса, као и да паркинг има 1.400 возила.Иначе, српска Икеа прва је у којој ће одмах по отварању бити омогућена и он-лајн куповона, додао је он.
Фото Танјуг/ Зоран Жестић
Ово је једна од најодрживијих објеката Икее, додао је он прецизирајући да има 1.300 соларних панела који дају 20 одсто енергије, а користе се и геотермални извори енергије, геотермалне пумпе, кишница и друго.“Користимо само ЛЕД сијалице, имамо станицу за третман ђубрета водом. Сортирамо 23 фракције отпада. Имаћемо и пуњаче за електрична возила”, рекао је он, додајућо да постоји и више од 10 Икеа апликација за паметне телефоне.
Купци могу сами да склапају намештај, а могу и да користе услуге превоза и склапања, као водича односно планера приликом избора намештаја.На расплагању су им и метар, оловке и друго.
“Можете испробати намештај, на пример, пустити децу да скачу по креветима. Када је реч о ресторану нудимио локалну и шведску кухињу, а посебно препоручујемо лососа, кафу и чоколаду. Имамо и Смаланд играоницу где можете оставити децу. Имамо и одељење "То је што је", где можете купити ствари само такве какве јесу”, рекао је Вановербеке.
Менаџерка за корпоративне комуникације Маја Вујашковић Ђуреиновић је рекла да до сада нису имали толики број медија на промоцији робне куће - више од 200 акредитованих новинара.Она је подсетила да су пре 26 година последњи пут били доступни Икеа производи у Београду.“Сада нудимо Икеа производе на 34.000 квадата, а тада су били на свега 1.000 квадрата у понуди”.
Она је представила и први каталог на српском језику.Први каталог је иначе штампан 1951. и сада је најтиражнија штампана публикација на свету.Сваке године се штампа у 200 милиона примерака, на 35 језика у у 52 земље се дистрибуира."Имамо преко милиона копија на српском језику, од чега ће се више од 900.000 бесплатано делити у радијусу од 60 км од робне куће”.Вујашковић Ћуреиновић истиче да је слоган новог каталога за 2018. “Направи место за живот”.
Фото Танјуг/ Зоран Жестић
Менаџерка за ентеријер Ана Крнетић је рекла да Икеа жели да су истраживали како живе људи у Србији како би понудили што боља решења за њихов дом.“Радили смо истраживање у више од 60 домова у радијусу од 60 км и разговарали са људима, отварали ормане и завиривали у ћошкове како би видели како људи живе и да би изнашли нова решење”.
Икеа је истраживала и структуру станова - преко 60 одсто људи живи са децом, у становима са једном или више спаваћих соба.Грађани су власници станова 52 одсто, више од 10 година живе у истом простору, најчешће у простору од 41 до 60 квадрата, навела је Крнетић.Она истиче се полако квадратура повећава како се иде од центра ка периферији.
Просечан број чланова домахинства је 2,9 чланова.Беоађанима је најважније да се у дому осећају безбедно и сигурно, показује истраживање.Око 50 одсто људи већ правило неке промене у дому, али их ограничава новац.
“Београђани пате од мањка простора и времена, у већем су проценту власници кућа и станова, иако живе у мањем простору него у Европу. Најважније им је да наместај буде функционалана, воле да се друже код куће и деца су им приоритет”, рекла је Крнетић.
Икеа је присутна у 49 земаља света и има више од 180.000 запослених